در حال بارگذاری ...
  • نگرانی از عدم دسترسی آسان نسل آینده به دریا در سواحل مازندران

    تمام مجموعه ها باید برای ساماندهی سواحل با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری کنند . ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم دریا قابل چشم پوشی نیست .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت : عدم دسترسی آسان نسل آینده به دریا در سواحل استان مازندران نگران‌کننده است .

    حمید خلیلی در بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور در بندر نوشهر ، افزود : بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی از سال ۹۰ کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل متشکل از نمایندگان دستگاه های اجرایی و قضایی ایجاد شده است که دبیرخانه آن در سازمان بنادر و دریانوردی مستقر می باشد .

    وی افزود : بر اساس ابلاغ مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور (ICZM) کمیته ساماندهی و مدیریت در ۸ استان ساحلی کشور به ریاست استانداران و دبیری مدیران کل بنادر و دریانوردی استان های ساحلی ایجاد شده است که خوشبختانه اقدامات خوبی طی سال های اخیر در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز ساحلی و جلوگیری از تخریب مناطق ساحلی صورت گرفته است و نیاز به بهبود روند جاری می باشد .

    عضو کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور خاطر نشان کرد : موضوع مطالعات و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کار جمعی است و دبیرخانه ، نقش هماهنگ کننده دستگاه های اجرایی و قضایی را برعهده دارد و تدقیق این مطالعات در استان های گیلان ، مازندران و گلستان در دستور کار سال جاری سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد .

    وی با بیان اینکه عدم دسترسی آسان نسل آینده به دریا در سواحل استان مازندران نگران کننده است ، گفت : تمام مجموعه ها باید برای ساماندهی سواحل با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری کنند . ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم دریا قابل چشم پوشی نیست .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره برخی چالش‌ها در پیشبرد طرح تدقیق مطالعات مدیریت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سرپرست اداره کل ​مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مأموریت‌ها و وظایف حوزه سواحل و بنادر گفت : ...

    |

    همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

    |

    امسال ۳۵۷ فروند کشتی وارد بندر نوشهر شد که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۲۲۹ فروند بوده که ۵۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد . علیرغم مشکلاتی که در حوزه لایروبی وجود داشته است اما کشتی‌های بزرگتری وارد بندر نوشهر شده است .

    |

    سازمان بنادر و دریانوردی در پهنه ساحلی استان های شمالی کشور در سه استان گیلان ، مازندران و گلستان شناگاهای پرخطر و در معرض پدیده جریان بازگشتی را شناسایی و نقشه مناطق پرخطر و شناگاه های با ریسک بالا در شرایط طوفان و مواج دریا را تهیه کرده و در اختیار سازمان ها و نهادهای ذیربط ...

    |

    نظرات کاربران