در حال بارگذاری ...
  • مدیریت و ساماندهی سواحل نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های ذیربط

    بر اساس فرموده مقام معظم رهبری همه مسئولان باید نسبت به تعرضات صورت گرفته در منابع طبیعی و تخریب محیط زیست با جدیت بیشتری برخورد کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه موضوع مدیریت و ساماندهی سواحل وظیفه ای بین دستگاهی است بر ضرورت همکاری فی مابین دستگاه‌های ذیربط در این زمینه تأکید کرد .

    محمدتقی انزان پور روز سه شنبه در نخستین روز بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی سواحل ، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور و کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل و شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران که به میزبانی بندر نوشهر برگزار شد با اعلام این مطلب افزود : همکاری بیش از پیش مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی بمنظور دست یابی به راهکارهای قانونی مناسب برای جلوگیری از تخریب سواحل از اهداف این نشست است . بر اساس فرموده مقام معظم رهبری همه مسئولان باید نسبت به تعرضات صورت گرفته در منابع طبیعی و تخریب محیط زیست با جدیت بیشتری برخورد کنند .

    انزان پور با اشاره به اینکه ۹۰۵ کیلومتر از سواحل دریای خزر متعلق به کشورعزیزمان ایران است اظهار داشت : از این میزان ۴۸۷ کیلومتر در استان مازندران و در محدوده ۱۵ شهرستان ساحلی قرار گرفته که از مطلوبیت مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و همین امر موجب شده در سطح استان نسبت به دیگر استان‌های ساحلی کشور ، شاهد تصرف و احداث سازه‌های غیرمجاز بیشتری باشیم بطوریکه موجب عدم دسترسی آسان مردم به دریا و سواحل زیبای مازندران گشته است .

    وی با تبیین وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش سواحل خاطرنشان کرد : بر اساس آیین نامه مصوب سال ۱۳۴۸ ، صدور اجازه تأسیس اسکله و سایر تأسیسات و تجهیزات ، ضمن تصویب طرح مربوطه با داشتن حق نظارت در اجرا و بهره برداری برعهده سازمان بنادر و دریانوردی می باشد .

    مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با اشاره به لزوم هماهنگی بین کلیه دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای نظارت بر هرگونه ساخت و ساز در مناطق ساحلی تصریح کرد : با توجه به گستردگی سواحل دراستان مازندران تاکنون ۳۳۰ پرونده در زمینه ایجاد سازه‌های غیر مجاز ساحلی تشکیل شده است که خوشبختانه با همکاری خوب مراجع قضایی و به ویژه دادستان‌های شهرهای ساحلی از این تعداد ۵۷ مورد حکم تخریب و جمع آوری سازه‌های غیر مجاز صادر و اجرایی شده است .

    گفتنی است بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور ، کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران و شورای حفظ حقوق بیت المال استان‌های گیلان ، مازندران و گلستان طی روزهای ۲۶و۲۷ تیرماه به میزبانی بندر نوشهر در حال برگزاری است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد : با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل و دریافت مجوزهای اولیه ...

    |

    امسال ۳۵۷ فروند کشتی وارد بندر نوشهر شد که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۲۲۹ فروند بوده که ۵۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد . علیرغم مشکلاتی که در حوزه لایروبی وجود داشته است اما کشتی‌های بزرگتری وارد بندر نوشهر شده است .

    |

    هموطنان عزیز در صورت بروز شرایط اضطرار دریایی در هر نقطه از سواحل استان می توانند با شماره ۱۵۵۰ (شماره تماس امداد و نجات دریایی) تماس گرفته تا گروه امداد و نجات دریایی در کوتاه ترین زمان ممکن برای امداد رسانی اعزام گردند .

    |

    در سال جاری ۳۲۸ کشتی تجاری وارد منطقه ویژه اقصادی بندر نوشهر گردیده که نسبت به مدت مشابه قبلی ۵۶ درصد رشد داشته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه راه دسترسی بندر نوشهر تا شهریور ۱۴۰۳ به اتمام می رسد ، تاکید کرد : این پروژه ...

    |

    نظرات کاربران