در حال بارگذاری ...
  • معرفی کامیون خودران T-log با ظاهری آینده‌نگرانه

    کامیون خودران T-log از پلتفرم Drive AI انویدیا قدرت گرفته و در لحظه به داده‌های ترافیکی دسترسی دارد تا برای رسیدن به مقصد بتوان مسیرهای خلوت‌تر را انتخاب کرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت اینراید از کامیون خودران T-log با ظاهری مفهومی و البته آینده‌نگرانه پرده برداشت . این کامیون فاقد کابین راننده بوده و از پلتفرم Drive AI انویدیا قدرت می‌گیرد .

    کمپانی حمل و نقل سوییسی Einride که با کامیون خودران T-Pod - خودرویی که مشابه یک فریزر بزرگ متحرک است - شناخته می‌شود ، با یک وسیله نقلیه جدید بازگشته است. کامیون خودران سطح ۴ این شرکت ، T-log نام دارد و اصلا شبیه سایر کامیون‌هایی نیست که تا به امروز دیده‌اید . علت این موضوع نیز روشن است : در T-log نمی‌توان کابین راننده را پیدا کرد . در واقع این خودرو ظاهری مشابه T-Pod دارد ، اما بدون فریزر غول‌پیکر .

    کامیون خودران T-log از پلتفرم Drive AI انویدیا قدرت گرفته و در لحظه به داده‌های ترافیکی دسترسی دارد تا برای رسیدن به مقصد بتوان مسیرهای خلوت‌تر را انتخاب کرد . این سیستم با بهینه کردن مصرف انرژی به خودرو اجازه می‌دهد ۱۲۰ مایل را تنها با تکیه بر باتری‌ها بپیماید . در شرایطی که نیاز به مداخله انسانی باشد، یک اپراتور قادر است از مایل‌ها دورتر و تنها از طریق اینترنت، کامیون را کنترل کند .

    به گفته اینراید ، حذف کابین راننده به معنی افزایش ظرفیت بارگیری T-log (شانزده تن) و کاهش هزینه‌های ساخت در مقایسه با کامیون‌های هم‌اندازه است . این یعنی هزینه‌های عملیاتی نیز به خاطر عدم نیاز به استخدام راننده کاهش پیدا می‌کند . در حالی برخی کمپانی‌ها چنین چیزی را یک ویژگی مثبت تلقی می‌کنند ، ما یقین داریم رانندگان کامیون‌ها از آن استقبال نخواهند کرد. Einride امیدوار است از اواخر سال جاری میلادی کامیون‌های آن در خیابان‌های آمریکا و اروپا به صورت عمومی تردد کنند . اگر همه چیز درست پیش رود ، T-Pod و T-log پیش از سال ۲۰۱۹ وارد بزرگراه‌ها خواهند شد .




    نظرات کاربران