در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی روسازی پروژه راه‌آهن قزوین - رشت

    ۱۶۳ کیلومتر از مسیر ریل گذاری شده و ۲ کیلومتر آن باقیمانده است . بالاست‌ریزی لایه اول با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی در حال انجام و عملیات بالاست ریزی لایه دوم ، رلواژ اول و رلواژ دوم نیز در حال اجرا است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، صبح امروز معاون وزیر راه وشهرسازی از عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن قزوین - رشت بازدید کرد و تصمیمات و برنامه ریزی‌هایی برای تسهیل و سرعت بخشیدن به باقیمانده کار صورت گرفت .

    خیراله خادمی صبح امروز از راه‌‌آهن قزوین - رشت بازدید کرد و به منظور تسهیل و تسریع در روند اجرایی پروژه تصمیمات و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از اتمام زیرسازی این خط‌ ریلی خبر و ادامه داد : با اتمام زیرسازی خط دوار ایستگاه رشت به عنوان آخرین بخش از این عملیات ، زیرسازی کل خط ریلی قزوین - رشت تکمیل شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی روسازی این پروژه را ۷۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد :‌ ۱۶۳ کیلومتر از مسیر ریل گذاری شده و ۲ کیلومتر آن باقیمانده است . بالاست‌ریزی لایه اول با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی در حال انجام و عملیات بالاست ریزی لایه دوم ، رلواژ اول و رلواژ دوم نیز در حال اجرا است . بخش‌های مختلف از جمله نصب خط ، اجرای اسلب بتنی ، جوشکاری ، بالاست ‌ریزی نیز در حال انجام است .

    خادمی در این بازدید از ایستگاه شهر رشت نیز بازدید و اعلام کرد : پیشرفت فیزیکی فاز یک این ایستگاه ۹۰ درصد و بخش مسافری ایستگاه  بیش از ۹۰ درصد است که در شهریور ماه آماده خواهد شد .

    معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص سایر ایستگاه‌های این محور تاکید کرد : کل ایستگاه‌های کوهین ، رستم‌آباد ، لوشان وامام زاده‌هاشم نیز تا پایان شهریورماه به اتمام خواهند رسید .




    مطالب مرتبط

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

    |

    در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

    |

    این طرح هفت کیلومتر مسیر مرکز استان ایلام به شهرستان سیروان را کوتاه می کند .

    |

    نظرات کاربران