در حال بارگذاری ...
  • کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری تجهیزات بندری در بندر نوشهر

    به‌ منظور افزایش بهره وری و ارتقاء سطح ایمنی و افزایش طول عمر لایروب ارس ، سه دستگاه دیزل ژنراتور دریایی شامل موتور دیزل با مشخصات AD۱۵۸TIF - DOOSAN مدل ژنراتور MECCALTE ۳۲۰ kVA دیزل ژنراتور کوپله فابریک شرکت GREENPOWER ایتالیا با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال خریداری شد .

    بهع گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از خرید سه دستگاه دیزل ژنراتور دریایی و ساخت قطعات تجهیزات بندری و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری در بندر نوشهر خبر داد .

    محسن مصطفایی با اعلام این مطلب افزود : به منظور ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری تجهیزات تخلیه و بارگیری و در راستای پیروی از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی ، این اداره کل ، ساخت و بومی سازی قطعات جرثقیل‌ها ، لیفتراک‌ها و کلیه ادوات بندری را در دستور کار خود قرارداده است .

    وی افزود : در این راستا ، قطعاتی چون جک استقرار جرثقیل A۳۰۰ ، هوزینگ ترموستات موتور و .... که در مجموع ۶۳ قلم قطعه در انواع مختلف طی سال ۹۶ با بیش از ۱۰۰۰ نفر-ساعت کار تخصصی طراحی و ساخته شد که در حال بهره برداری می باشد که علاوه بر صرفه جویی اقتصادی و افزایش دانش فنی همکاران ، این امکان نیز وجود دارد که دانش فنی کسب شده در اختیار سایر بنادر و سازمان‌ها قرار گیرد .

    معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران همچنین از خرید سه دستگاه دیزل ژنراتور لایروب ارس خبر داد و گفت : به‌ منظور افزایش بهره وری و ارتقاء سطح ایمنی و افزایش طول عمر لایروب ارس ، سه دستگاه دیزل ژنراتور دریایی شامل موتور دیزل با مشخصات AD۱۵۸TIF - DOOSAN مدل ژنراتور MECCALTE ۳۲۰ kVA دیزل ژنراتور کوپله فابریک شرکت GREENPOWER ایتالیا با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال خریداری شد .

    وی خاطرنشان کرد : با توجه به قدمت ژنراتورهای فعلی لایروب ارس و عدم امکان تعمیرات ، ژنراتورهای جدید خریداری گردید که وظیفه تأمین برق مورد نیاز شناور با توان هر دستگاه ۳۲۰ kva برعهده خواهد داشت . مصطفایی با بیان این که این اقدام براساس استاندارد‌های مؤسسات رده بندی (IACS) و الزامات کنوانسیون‌های بین المللی دریایی (IMO) صورت گرفته است اظهار داشت : با نظارت کارشناسان واحد فنی و مهندسی اداره کل ، عملیات نصب و راه اندازی ژنراتورها به زودی آغاز خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    امسال ۳۵۷ فروند کشتی وارد بندر نوشهر شد که این عدد در مدت مشابه سال قبل ۲۲۹ فروند بوده که ۵۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد . علیرغم مشکلاتی که در حوزه لایروبی وجود داشته است اما کشتی‌های بزرگتری وارد بندر نوشهر شده است .

    |

    هموطنان عزیز در صورت بروز شرایط اضطرار دریایی در هر نقطه از سواحل استان می توانند با شماره ۱۵۵۰ (شماره تماس امداد و نجات دریایی) تماس گرفته تا گروه امداد و نجات دریایی در کوتاه ترین زمان ممکن برای امداد رسانی اعزام گردند .

    |

    در سال جاری ۳۲۸ کشتی تجاری وارد منطقه ویژه اقصادی بندر نوشهر گردیده که نسبت به مدت مشابه قبلی ۵۶ درصد رشد داشته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه راه دسترسی بندر نوشهر تا شهریور ۱۴۰۳ به اتمام می رسد ، تاکید کرد : این پروژه ...

    |

    امیدواریم با اجرای عملیات لایروبی و برداشت رسوب از مسیر تردد کشتی ها و بهینه سازی کانال دسترسی ، شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری در بندر با سابقه نوشهر باشیم .

    |

    نظرات کاربران