در حال بارگذاری ...
  • ضرورت عبور وسایل نقلیه و ادوات کشاورزی از گذرگاه‌های مجاز راه‌آهن

    هم اکنون مسیر دو خطه قطار تهران - مشهد باز است و تردد قطارها در این مسیر طبق برنامه از پیش اعلام شده در جریان است . خوشبختانه این اتفاق تلفاتی در پی نداشت اما راننده کامیون بعد از وقوع سانحه متواری و در این بین خسارت جزئی به لکومتیو وارد شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن با اشاره به ورود غیر مجاز یک دستگاه کامیون باری به حریم راه‌آهن و برخورد با قطار مسافری مشهد - ساری در محدوده ایستگاه خیام گفت : خوشبختانه این حادثه تلفاتی در پی نداشت اما برای عبور از خطوط راه‌آهن ، گذرگاه‌های مجاز در نظر گرفته شده که شرایط عبور ایمن وسایل نقلیه عمومی سبک ، سنگین و خودروهای شخصی ، همچنین ادوات کشاورزی از روی ریل را فراهم می‌کند .

    صادق سکری با اشاره به برخورد یک دستگاه کامیون با قطار مسافری مشهد - ساری در حوالی ایستگاه خیام شهرستان نیشابور در شامگاه  ۲۳ تیرماه اظهار داشت : در ساعت ۲۱:۱۰ یک دستگاه کامیون باری در یک کیلومتری ایستگاه خیام با ورود غیر مجاز به حریم راه‌آهن قصد عبور از روی ریل را داشت که در این اقدام نا موفق بود و منجر به برخورد با لکومتیو عبوری شد .

    وی افزود : هم اکنون مسیر دو خطه قطار تهران - مشهد باز است و تردد قطارها در این مسیر طبق برنامه از پیش اعلام شده در جریان است . خوشبختانه این اتفاق تلفاتی در پی نداشت اما راننده کامیون بعد از وقوع سانحه متواری و در این بین خسارت جزئی به لکومتیو وارد شده است .

    مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد : رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خودروهای شخصی باید در نظر داشته باشند که تردد از خطوط راه‌آهن ممکن است منجر به بروز خسارت‌های جانی و مالی جبران ناپذیری شود . برای عبور از خطوط راه‌آهن ، گذرگاه‌های مجاز در نظر گرفته شده که شرایط عبور ایمن خودروها و ادوات کشاورزی از روی ریل را فراهم می‌کند .

    گفتنی است ،‌ طبق اعلام رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۶ مصدوم حادثه مزبور به بیمارستان های نیشابور منتقل شدند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    این تعداد مسافر از طریق ۱۳هزار و ۶۷۵ سفر با ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است .

    |

    این تعداد مسافر از طریق ۹ هزار و ۲۱۸ سفر با ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    نظرات کاربران