در حال بارگذاری ...
  • ارتقا سرعت واکنش عملیات مقابله با آلودگی نفتی و مدیریت بحران در بندر چابهار

    بر اساس سناریو طراحی شده ، پس از اعلام وقوع آلودگی فرضی ناشی از به گل زدن یک کشتی تجاری در حوضچه بندر شهید بهشتی چابهار توسط ایستگاه ( MRCC ) بندر ، تیم مقابله با آلودگی سریعاً به محل حادثه اعزام و پس از ارزیابی آلودگی ، جریان آب و جهت وزش باد ، نسبت به بوم اندازی اقدام و در نهایت آلودگی دریایی را بطور کامل توسط بوم ساحلی مهار و اسکیمر چاهکی را راه اندازی نمود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ، گفت : با برگزاری مانورهای منظم و مستمر ، ایجاد زیرساخت‌های مربوطه و حفظ و آماده به‌کاری تجهیزات ، سرعت واکنش عملیات مقابله با آلودگی نفتی و مدیریت بحران در بندر چابهار به سطح مطلوبی ارتقاء یافته است .

    ابراهیمی گفت : تیم مقابله با آلودگی نفتی بندر چابهار ، با هدف ارزیابی توان عملیاتی ، شناسایی نقاط قوت و ضعف و ایجاد هماهنگی و ارتقاء تیمی ، در آخرین مانور خود که در نیمه تیر ماه سال جاری در حوضچه بندر شهید کلانتری چابهار برگزار شد ، سرعت کل عملیات بوم اندازی و راه اندازی اسکیمر را به ۳۰ دقیقه کاهش داد .

    وی در خصوص مراحل اجرای مانور گفت ؛ بر اساس سناریو طراحی شده ، پس از اعلام وقوع آلودگی فرضی ناشی از به گل زدن یک کشتی تجاری در حوضچه بندر شهید بهشتی چابهار توسط ایستگاه ( MRCC ) بندر ، تیم مقابله با آلودگی سریعاً به محل حادثه اعزام و پس از ارزیابی آلودگی ، جریان آب و جهت وزش باد ، نسبت به بوم اندازی اقدام و در نهایت آلودگی دریایی را بطور کامل توسط بوم ساحلی مهار و اسکیمر چاهکی را راه اندازی نمود .

    معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود : احداث سالن تخصصی و مکانیزه نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی ، تمرینات دوره ای و منظم تیم مقابله با آلودگی ، بازدید دوره ای منظم ، سرویس و رفع عیب دقیق تجهیزات مقابله با آلودگی از جمله عوامل موثر در ارتقاء توان عملیاتی در این بخش می باشد ، به نحوی که زمان عملیات این تیم در طول دوره یک ساله از یک ساعت به نیم ساعت کاهش یافته است . برنامه ریزی ، کنترل و نظارت ، ارزشیابی با برگزاری مانورهای آمادگی بستر مطلوبی جهت تقویت آمادگی و هماهنگی در سوانح و بحران ها در راستای کاهش خسارات می باشد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

    |

    با سازمان بنادر و دریانوردی در تمام بخش‌ها از جمله فنی و تجهیزاتی همکاری بسیار خوبی وجود دارد اما انتظار این است که بندر چابهار هر چه سریع‌تر به تجهیزات لازم مانند گنتری‌کرین‌ها تجهیز شود تا شناورهای بزرگتر قادر به پهلوگیری در بندر باشند و بندر چابهار به یکی از مراکز ...

    |

    با توسعه زیرساخت‌ها در بندر شهید بهشتی شاهد سرویس‌های منظم حمل کانتینری مستقیم از بنادر چین ، غرب هند و جبل علی امارات به بندر چابهار و بالعکس با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و فعالین تجاری هستیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دومین نشست تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر نقش اساسی این حوزه در سیاست‌های توسعه ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سازمان بنادر و دریانوردی در آذرماه سال جاری رویدادهای اقتصادی و اثرگذاری را رقم زد . در ماهی که با هفته حمل و نقل مزین شده ...

    |

    نظرات کاربران