در حال بارگذاری ...
  • افتتاح اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال جاری

    ترانزیت فرصتی است که به تنوع دادن به کالاها در بنادر و توسعه آنها کمک می کند که در نظر داریم در ماه های آتی همایشی تحت عنوان ترانزیت کالا در بنادر شمالی کشور را نیز برگزار کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اعلام این خبر که اسکله رو - روی ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال جاری افتتاح می شود ، گفت : سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار تن صادرات داشتیم که امیدواریم امسال این میزان در سال جاری با همکاری بیشتر بین کشورها ، رشد مناسب‌تری یابد .

    سیاوس رضوانی مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر با اشاره به این مطلب که از حدود چهار ماه گذشته فعالیت در زمینه برگزاری همایش و برنامه ریزی برای اجرای آن ، آغاز شده بود ، از افتتاح اسکله رو - روی ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال جاری خبر داد .

    رضوانی با اشاره به اینکه این همایش اولین همایش بین المللی است که در بندر امیرآباد و استان در حال انجام است ، گفت : همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر به ارایه راهکارها و بررسی چالش های موجود می پردازد و محورهایی همچون نقش بنادر و کیفیت خدمات ، نقش قوانین ، وضعیت سیاسی بین کشورها ، سرمایه گذاری های خوب بنادر شمالی دارد که در نظر داریم به تحقق آنها دست یابیم . در صورت تحقق محورهایی که برای همایش در نظر گرفتیم توسعه پایدار اتفاق می افتد و صادرات در بنادر کشور ارتقا می یابد .

    این مسئول بندری کشور تصریح کرد : به دنبال استفاده بهینه از ظرفیت های خالی بنادر شمالی کشور هستیم و برگزاری چنین همایشی به ما در تحقق این هدف کلان کمک فراوانی خواهد کرد . تنوع دادن به کالاها در بنادر کشور و توسعه آنها از دیگر اهدافی است که دنبال می کنیم و معتقدیم که صادرات به این هدف کمک می کند . ترانزیت نیز دیگر فرصتی است که به تنوع دادن به کالاها در بنادر و توسعه آنها کمک می کند که در نظر داریم در ماه های آتی همایشی تحت عنوان ترانزیت کالا در بنادر شمالی کشور را نیز برگزار کنیم .

    مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با تاکید بر اینکه علاقمندی کشورهای حاشیه خزر به سرمایه گذاری در ایران زیادی است ، گفت : سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار تن صادرات داشتیم که امیدواریم امسال این میزان ارتقا یابد و رشد مناسب تری را شاهد باشیم . اگر اسکله رو - روی ریلی بندر امیرآباد که پیش بینی می کنیم تا پایان سالجاری افتتاح شود ، فعالیت خود را آغاز کند بخشی از اهداف موردنظر و کلان ما در زمینه همکاری با کشورهای حاشیه خزر در زمینه صادرات و ترانزیت محقق خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    بندر امیرآباد با برخورداری سهم ۵۷ درصدی کالا بین بنادر شمال ایران و با داشتن زیر ساخت های لازم و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری ، بر مدار توسعه قرار دارد .

    |

    با تقویت توان تجهیزاتی که در برنامه ها و اهداف سال جاری نیز قرار دارد و با ایجاد جاذبه برای تجار و صاحبان کالا توانستیم در نیمه دوم سال گذشته کالاهای ترانزیتی و وارداتی را توسط ریل به بندر امیرآباد و یا از این بندر به سرزمین اصلی حمل کنیم که با این روند علاوه بر افزایش سهم ریلی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد : با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل و دریافت مجوزهای اولیه ...

    |

    طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

    |

    ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات ، واردات و ترانزیت می باشد که این کالاها ازمبادی بندری از / به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می شوند .

    |

    نظرات کاربران