در حال بارگذاری ...

ارتقا مبادلات فرهنگی - گردشگری در همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر

ارتقای حمل و نقل از دیگر مواردی است به توسعه صادرات می انجامد که خوشبختانه شاهد هستیم ، ایران ، سرمایه گذاری قابل توجهی را در زمینه حمل و نقل یکپارچه که یکی از آنها حمل و نقل دریایی است انجام داده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار مازندران با تاکید بر این مطلب که ایران از فرصت ایجاد شده در بنادر شمالی کشور از جمله بندر امیرآباد برای توسعه صادرات بهره می گیرد از راه اندازی خط پروازی مازندران به کشورهای حاشیه خزر در ماه های آتی خبر داد و گفت : امیدواریم با تبادلات ارزنده ای که در این همایش صورت می گیرد بتوانیم صلح و دوستی را گسترش دهیم و مبادلات فرهنگی - گردشگری و اقتصادی را بین کشورهای حاشیه خزر ارتقا بدهیم .

محمد اسلامی استاندار مازندران در همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر با اشاره به اینکه دریای خزر فرصت مناسبی برای همکاری کشورهای حاشیه آن است و باید همکاری گسترده ای بین کشورهای فوق ایجاد شود ، گفت : باید از فرصت گرانبهای دریای خزر به عنوان موهبت خدادادی استفاده کنیم و برای همزیستی مسالمت آمیز ، همکاری و تبادلات گسترده بین کشورهای حاشیه دریای خزر ، گام های جدی برداریم که خوشبختانه همایش فوق کمک فراوانی در این باره خواهد کرد .

استاندار مازندران ادامه داد : شاهدیم که شرایط گوناگونی در دنیا درحال رقم خوردن است . اگرچه این شرایط هم اکنون با شعار صلح و ثبات و امنیت اعلام می شود اما در عمل بی ثبات کننده و ناامن است و به همین دلیل بیش از گذشته نیاز داریم تا کشورهای منطقه با مودت ، تعاملات را گسترش دهند و به تنوع بخشیدن به سرفصل های همکاری به ثبات و امنیت منطقه کمک کنند . فرصت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و اتخاذ سیاست های پابرجا توسط ایران ، امنیت بین المللی را ترسیم کرده است که دسترسی به آب های آزاد در جنوب و اقیانوس هند و نیاز کشورهای حاشیه اقیانوس هند و نیاز کشورهای آسیای میانه ، ضرورت تکمیل کریدور شمال - جنوب را بیشتر می کند که برگزاری چنین همایش هایی به اهداف موردنظر برای توسعه روابط با کشورها از طریق حمل و نقل را افزایش می دهد .

وی اظهار امیدواری کرد تا همایش دو روزه توسعه صادرات از مسیر دریای خزر به دستورکار های مناسبی ختم شود . ما کشورهای حاشیه دریای خزر تلاش می کنیم تا به صورت گسترده با همگرایی ، همکاری های پایداری را برای رفاه ملت ها پایه گذاری کنیم . تنوع بخشی به محصولات و تبادلات متقابل بین کشورهای حاشیه دریای خزر یکی از راهکارهای دستیابی به توصعه صادرات است . همچنین ، ارتقای حمل و نقل از دیگر مواردی است به توسعه صادرات می انجامد که خوشبختانه شاهد هستیم ، ایران ، سرمایه گذاری قابل توجهی را در زمینه حمل و نقل یکپارچه که یکی از آنها حمل و نقل دریایی است انجام داده است .

اسلامی در بیان مصداق های توسعه حمل و نقل در ایران به برقی کردن خط آهن اینچه برون - گرمسار اشاره کرد و افزود : افتتاح خط پروازی از مازندران به کشورهای حاشیه خزر طی یکماه آتی از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و این پایه گذاری را به عنوان نمادهای روشنی در توسعه تبادلات بین کشورها معرفی می کنیم . ما در حوزه دریانوردی در دریای خزر نیاز داریم تا صنایع دریایی را با سرمایه گذاری مشترک گسترش دهیم و در این زمینه قاعدتا صنایعی همچون کشتی سازی باید توسعه یابد که توسعه آن فرصت مناسبی را برای اشتغال ایجاد خواهد کرد .

اسلامی توسعه گردشگری را از دیگر اقداماتی برشمرد که در دستور کار دولت قرار دارد و گفت : ظرفیت توسعه صادرات محصولات باغی - زراعی و صنایع پروتئینی و لبنی مازندران در دستور کار است . از فرصت های بندر امیرآباد و پس کرانه های آن که در حدود یک هزار هکتار است برای رونق تولید و توسعه تبادلات داخلی و بین المللی بهره خواهیم گرفت . امیدواریم با تبادلات ارزنده ای که در این همایش صورت می گیرد بتوانیم صلح و دوستی را گسترش دهیم و مبادلات فرهنگی - گردشگری و اقتصادی را بین کشورهای حاشیه خزر ارتقا بدهیم .




مطالب مرتبط

کشتیرانی دریای خزر به عنوان ناوگان پیشرو در حمل کالاهای صادراتی در شمال کشور و همسو و همراه با سیاست‌های دولت به منظور توسعه روابط با کشورهای حوزه cis و روسیه این آمادگی را دارد که حمل محصولات باغی و مرکبات را از طریق کشتی‌های کانتینری یخچالی انجام دهد .

|

برای دستیابی به اهداف مورد نظر بویژه برای رشد اقتصادی و ارتقای بهره‌وری در استان برنامه داریم و یکی از راهکارهای اساسی برای تحقق این مهم استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور و فعال شدن بیش از پیش بنادر است .

|

نظرات کاربران