در حال بارگذاری ...

خاطرات مهماندار قطار در رابطه با یافتن کیف یک میلیارد تومانی

پس از بررسی کیف متوجه شدم که اسناد بسیار با ارزشی در کیف وجود دارد که از جمله آن‌ها ۱۲سند تک‌برگ ، سه سند منگوله‌دار و تعدادی اوراق ضمانت قرارداد با شرکت‌های مختلف بود . به‌علاوه مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان پول نقد و ۳۵۰ میلیون چک در وجه حامل در کیف موجود بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حسین‌ آبادی مهماندار قطار نورالرضا که ید طولایی در یافتن و بازگرداندن اشیا و اموال مسافران دارد ماجرای پیدا کردن یک کیف حاوی ۱۲سند تک‌برگ ، سه سند منگوله‌دار و تعدادی اوراق ضمانت قرارداد ، مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان پول نقد و ۳۵۰ میلیون چک در وجه حامل و چگونگی جستجو و پس‌دادن به صاحبش را تعریف کرد .

عباس حسین‌آبادی که یک میلیارد تومان در قطار پیدا کرده و آن را تحویل راه‌آهن داده است ، درباره این اقدام خود افزود : همواره کارم را با راستی و درستی انجام داده‌ام و جز خدا از هیچ‌کس کمک نخواسته و نمی‌خواهم .

وی با اشاره به سابقه ۱۵ ساله کاری خود در راه‌آهن اظهار داشت : در تاریخ ۹۶/۱۱/۱۸ زمانی که به ایستگاه مشهد رسیدم و برای بازدید و بررسی به داخل کوپه‌ها رفتم ، در کوپه ۱۰ کیفی را دیدم که جامانده بود .

حسین‌ آبادی با اشاره به اینکه احساس کردم که شاید این کیف از سوی مسافران در کوپه جامانده باشد ، گفت : پس از بررسی کیف متوجه شدم که اسناد بسیار با ارزشی در کیف وجود دارد که از جمله آن‌ها ۱۲سند تک‌برگ ، سه سند منگوله‌دار و تعدادی اوراق ضمانت قرارداد با شرکت‌های مختلف بود . به‌علاوه مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان پول نقد و ۳۵۰ میلیون چک در وجه حامل در کیف موجود بود .

این مهماندار قطار با اشاره به اینکه در وهله اول من با دیدن این مبالغ بسیار شوکه شدم ، اظهار داشت : با این حال از همان ابتدا کوچک‌ترین چشمداشتی به این کیف نداشتم و سریعاً به سرمهماندار خبر دادم که به دنبال این امر با هماهنگی سرمهماندار ، صاحب کیف را جستجو کردیم اما متأسفانه او پیدا نشد .

وی با بیان اینکه همین موضوع موجب شد تا به دنبال شماره تلفن مسافر بگردیم ، تصریح کرد : خوشبختانه شماره تلفن همراه مسافر در این کیف درج شده بود . پس‌ از آن به ایستگاه مشهد و قسمت اشیای پیداشده مراجعه کردیم و پس از صورت‌جلسه کردن این موضوع با مسافر تماس گرفتیم .

وی با اشاره به اینکه مسافر برای تقدیر و تشکر به مدیریت ایستگاه مشهد مراجعه کرد افزود : صاحب کیف ضمن اینکه تائید کرد که کلیه اموال خود را تحویل گرفته است نامه‌ای را جهت تقدیر و تشکر نوشت .

این مهماندار قطار درباره اولین فکری که پس از پیدا کردن کیف به ذهنش رسید ، اظهار داشت : در اولین گام خودم را جای مسافر قرار دادم و گفتم که اگر چنین چیزی برای من پیش می‌آمد چه توقعی داشتم و همین احساس موجب شد تا من هر چه بیشتر تلاش کنم که کیف را به صاحب آن برسانم . جالب آنجا بود که صاحب کیف پس از ۴ تا ۵ بار تماس ، تلفن خود را پاسخ داد و خودش هم نمی‌دانست که مدارکش گم‌شده و گمان می‌کرد که ما اشتباهاً با وی تماس گرفته‌ایم .

 

 

حسین‌آبادی با بیان اینکه وی با اصرار من با همسرش صحبت کرد و متوجه شد که اشتباه می‌کند ، گفت : وقتی متوجه اشتباه خود شد پس از نیم ساعت در ایستگاه حاضر و اموال خود را تحویل گرفت .

وی درباره اینکه چرا مسافر چنین کیف گران‌بهایی را که حاوی اسناد و مدارک زیادی بود در قطار جا گذاشته است اظهار داشت : صاحب کیف توضیح داد به دلیل تعدد چمدان‌هایش متوجه چنین اتفاقی نشده است . این موضوع را خواست خداوند می‌دانم و فکر می‌کنم که مورد امتحان الهی قرار گرفتم که خوشبختانه از آن سربلند بیرون آمدم .

وی با اشاره به اینکه در آن زمان هیچ‌کس جز من و خدای من متوجه چنین موضوعی نشد ، افزود : به دلیل عقاید و پایبندی دینی و وجدانی که دارم دیدن این مقدار پول نتوانست تأثیری بر روی من بگذارد .

این مهماندار قطار با بیان اینکه در طی ۱۵ سال خدمت‌رسانی خود در راه‌آهن بارها اموال و کالاهای جا مانده از سوی مسافرین را پیدا کرده است ، تأکید کرد : من به اینکه درآمدم حلال باشد عقیده دارم و نمی‌توانم لقمه حرام برای خانواده‌ام ببرم . بعد از این ماجرا نیز یک گوشواره طلا پیدا کردم و آن را تحویل دادم و خوشبختانه صاحب آن پیدا شد .

وی تأثیر آموزش خانواده بخصوص پدر و مادرش را در این اقدام مؤثر دانست و درباره دریافت مژدگانی گفت : وقتی من وسایل مسافران را تحویل می‌دهم ، آن‌ها به من مژدگانی می‌دهند اما من هیچ‌گاه آن را قبول نکرده‌ام چون عقیده دارم باید اجر خود را از خدا دریافت کنم . حتی صاحب همین کیفی که در مورد آن صحبت می‌کنیم به من گفت که نمی‌دانم با چه زبانی از شما تشکر کنم و به من پیشنهاد ۱۰۰ هزار تومان مژدگانی داد اما من آن را قبول نکردم .

این مهماندار ۴۰ ساله با اشاره به شرایط متوسط مالی خود و خانواده‌اش ، افزود : من صاحب دو فرزند هستم و در خانه‌ای استیجاری ساکن هستم حتی خودرو ندارم اما در عوض خدا را شکر می‌کنم که فرزندانم صالح و سالم هستند و خودم هم در مقابل پروردگارم سربلندم .

وی با بیان اینکه وقتی خوشحالی صاحب کیف را می‌دیدم خود را در شادی او شریک احساس می‌کردم ، اظهار داشت : می‌دانم که انسان موجودی وسوسه پذیر است و اگر کسی عقلانی فکر کند ، درست تصمیم می‌گیرد و به خطا نمی‌رود .

حسین‌آبادی با تأکید بر وظیفه انسانی و شرط امانت‌داری در مقابل اموال دیگران گفت : در سال ۹۳ نیز کیفی به مبلغ ۵۳ میلیون تومان پیدا کردم و آن را تحویل صاحبش دادم . توصیه من به همکارانم این است که هیچ‌گاه به مال مردم چشم نداشته باشند ، چرا که اگر خدا بخواهد مالی را به کسی برساند آن را بی‌منت می‌بخشد و برای خداوند کار ساده‌ای است .

این مهماندار قطار در مورد واکنش همسر و خانواده‌اش به این اتفاق یادآور شد : او نه‌تنها به من برای برداشتن پول یا گرفتن مژدگانی پیشنهادی نکرد بلکه خیلی از این اقدام من خوشحال شد . حتی برخی از دوستان به شوخی مرا سرزنش می‌کردند که چرا در این شرایط اقتصادی چنین کاری کردی اما همسرم به من اطمینان می‌داد که کارم درست‌ترین کار بوده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

|

مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

|

این رکورد با استفاده از حداکثر امکاناتمان تحقق پیدا کرده است ، بدون آنکه واگن های قابل توجهی به مجموعه ریلی اضافه کنیم .

|

نظرات کاربران