در حال بارگذاری ...

عبور قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان از منطقه جمکران

طبق جدول زمان‌بندی ، این طرح باید تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد . عملیات اجرایی طرح بر عهده پیمانکار داخلی و مسائل سیستم‌ها و تکنولوژی بر عهده پیمانکار چینی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت : برای ایجاد همپوشانی قطار پرسرعت و خطوط متروی قم ، ایستگاه قطار پرسرعت در منطقه جمکران ساخته می‌شود .

محسن بهشتی در جلسه‌ای با حضور مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی در خصوص تصمیم‌گیری نهایی ایستگاه قطار پرسرعت گفت : با توجه به عبور این قطار در حدفاصل بلوار خلیج‌فارس و بلوار پیامبر اعظم (ص) و نقطه تبادل با خطوط A و B مترو ، ایستگاهی در نزدیکی جمکران ساخته می‌شود تا هم شهروندان قم و هم زائران حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به آن دسترسی داشته باشند . در طرح توسعه این پروژه ، به‌منظور دسترسی آسان‌تر مردم ، ساخت یک خط فرعی از این ایستگاه پیش‌بینی شده تا ایستگاه مرکزی راه‌آهن داخل شهر قم به ایستگاه قطار پرسرعت متصل شود .

بهشتی با اشاره به عبور ۱۳۷ کیلومتر از مسیر ۴۱۰ کیلومتری قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان از جغرافیایی سیاسی استان قم گفت : مهم‌ترین بخش این مسیر عبور ۵ کیلومتر آن از زیر کوه دوبرادران است که در جلسه امروز مقرر شد زمین‌هایی در دو طرف این کوه در اختیار پیمانکار قرار گیرد تا سرعت پیشرفت طرح افزایش یابد .

مدیرکل ساختمان و تأسیسات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تأمین مالی این طرح به میزان دو میلیارد دلار از سوی پیمانکار چینی گفت : با رفع مشکلات مالی ، ۱۲ کارگاه در مسیر این قطار ، با سرعت بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهند . عملیات زیرسازی این طرح نسبت به کل عملیات اجرایی ۱۱ درصد پیشرفت داشته است که شامل ساخت بدنه‌های خاک‌ریز و پل‌ها است .

وی با اشاره به اینکه قرارداد مرحله دوم این طرح با پیمانکار چینی منعقد شده است گفت : طبق جدول زمان‌بندی ، این طرح باید تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد . عملیات اجرایی طرح بر عهده پیمانکار داخلی و مسائل سیستم‌ها و تکنولوژی بر عهده پیمانکار چینی است .

در ادامه جلسه صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ضمن ارائه گزارش از آخرین وضعیت اجرایی پروژه قطار پرسرعت در محدوده استان قم گفت : اولویت اجرای پروژه احداث تونل در محدوده کوه دوبرادران است و برای پرهیز از مشکلات اجرایی و انشعابات ، در صورت امکان سایت متمرکز برای تجهیز کارگاه‌ها آماده شود  .

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اهمیت این پروژه در توسعه حمل‌ونقل استان ، تأکید کرد : برای اخذ تصمیمات بهتر و هماهنگی بیشتر ، طرح پروژه قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان برای کلیه مدیران اجرایی دستگاه‌های استان تبیین و تشریح شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، میعاد صالحی ، مدیر عامل راه آهن روز شنبه ۱۱ فروردین از ایستگاه راه آهن مشهد و بصورت خاص از محل جانمایی پیش بینی شده جهت احداث ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

|

مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

نظرات کاربران