در حال بارگذاری ...
  • هدایت ایمن شناور اقیانوس پیما به همت راهنمایان دریایی بندر امام خمینی (ره)

    پیرو تقاضای انتقال این شناور به اسکله های مجتمع بندری امام خمینی(ره) ، فرآیند هدایت و پهلودهی کشتی با استفاده از تخصص ، تجربه و توانمندی راهنمایان ارشد این اداره کل ، بدون هرگونه وقفه و اختلال در عملیات جاری بندر صورت پذیرفت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت : به همت راهنمایان دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) یک فروند شناور اقیانوس پیما به طول ۱۹۰ متر که دچار نقص فنی در تجهیزات ناوبری شده بود ، تحت شرایط ایمن هدایت و پهلودهی شد .

    معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد : شناور مذکور دوازدهم تیر ماه سال جاری هنگام ورود به آب های شمال خلیج فارس در سیستم های مسیریابی خود که شامل قطب نمای الکتریکی و مغناطیسی بود ، دچار نقص فنی گردید  به گونه ای که کاملاً قابلیت مسیریابی و تعیین زاویه حرکت خود را از دست داد .

    موسی پور در ادامه افزود : پیرو تقاضای انتقال این شناور به اسکله های مجتمع بندری امام خمینی(ره) ، فرآیند هدایت و پهلودهی کشتی با استفاده از تخصص ، تجربه و توانمندی راهنمایان ارشد این اداره کل ، بدون هرگونه وقفه و اختلال در عملیات جاری بندر صورت پذیرفت .

    یادآور می شود ، آبراه خور موسی که بندر امام خمینی(ره) را به آب‌های خلیج فارس متصل می‌کند با طولی معادل ۸۰ کیلومتر، سالانه پذیرای بیش از ۲۰۰۰ فروند شناور اقیانوس پیما حامل کالاهای نفتی ، گازی و شیمیایی می باشد که به دلیل وجود شماری از مغروقه های باقی مانده از جنگ تحمیلی و نیز عرض کم آبراه از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار می باشد .




    مطالب مرتبط

    فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات اجرای شبکه برق فشار متوسط و روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان با هدف کاهش تصادفات و رعایت الزامات و ...

    |

    سازمان بنادر و دریانوردی در محوریت امور دریایی کشور عهده‌دار دبیرخانه سیاست‌های کلی خواهد بود و با اتکا به سرآمدی سازمان و محوریت موضوعات دریایی در آن ، در آینده‌ای نزدیک شاهد ثمرات و نتایج اثربخش آن در همه حوزه ها خواهیم بود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اعلام کرد : مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی ...

    |

    در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

    |

    نظرات کاربران