در حال بارگذاری ...

امضا تفاهم‌نامه همکاری‌ حمل‌ونقل بین المللی جاده‌ای میان ایران و آذربایجان

در این اجلاس موضوعات مختلفی ازجمله افزایش پروانه‌های تردد معاف از عوارض برای سال ۲۰۱۸ و تعیین سقف برای سال ۲۰۱۹، همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل و تسریع عبور مسافرین از سوی طرفین مطرح و تصمیم‌گیری شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور مسئولین حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی دو کشور در تهران امضاء شد .

رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان که ریاست هیئت ایرانی را در این اجلاس دو روزه بر عهده داشت ، اظهار داشت : نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و آذربایجان ، به‌منظور توسعه هرچه بیشتر روابط حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین برگزار شد و در زمینهٔ تبادل اطلاعات و آمار ، بررسی مسائل و مشکلات حمل‌ونقل کالا و مسافر بین دو کشور ، نحوه تبادل پروانه‌های معاف از بخشی از عوارض و سایر موارد مذاکره گردید که پس از دو روز طرفین به توافقاتی دست یافتند .

نفیسی افزود : طرفین ضمن ابراز خشنودی از روند روبه رشد همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای آمار تردد ناوگان جاده‌ای کالا و مسافر بین دو کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی و طی ماه‌های اخیر مبادله نموده و همچنین برای اتخاذ تدابیر لازم در راستای توسعه مناسبات حمل‌ونقل بین‌المللی در حوزه جاده‌ای به تفاهم رسیدند . در این اجلاس موضوعات مختلفی ازجمله افزایش پروانه‌های تردد معاف از عوارض برای سال ۲۰۱۸ و تعیین سقف برای سال ۲۰۱۹، همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل و تسریع عبور مسافرین از سوی طرفین مطرح و تصمیم‌گیری شد .

این گزارش حاکی است دو طرف موافقت نمودند اجلاس آتی در سال ۲۰۱۹ میلادی به‌منظور پیگیری موضوعات در  جمهوری آذربایجان برگزار شود .

بر اساس این گزارش حبیب حسن اف رئیس سرویس دولتی حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت حمل‌ونقل ، ارتباطات و فناوری نوین جمهوری آذربایجان در پایان این نشست دو روزه با ابراز خرسندی از مناسبات روبه رشد حمل‌ونقلی ، بین دو کشور و قدردانی از میزبانی طرف ایرانی ، ادامه روند مذاکرات فی‌مابین را خواستار شد .

شایان‌ذکر است در این اجلاس دو روزه نمایندگانی از وزارت امور خارجه ، گمرک جمهوری اسلامی ایران ، مدیران پایانه مرزی مرتبط ، انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران و انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری کشور نیز حضور داشتند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمیدرضا شهرکی در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ، به تجربه اجرای پویش ...

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

نظرات کاربران