در حال بارگذاری ...
  • پاسخ به شایعات مطرح شده درباره محور داراب - جنت شهر

    عکس منتشرشده از ارتفاعی گرفته‌شده است که بخش‌هایی از جاده که در پیچ‌ها با یکدیگر فاصله دارند ، باهم تطبیق پیداکرده و نشان می‌دهد که جاده باهم پیوسته ، دچار زیگزاگ و اعوجاج است در صورتی‌که نقاطی که در عکس نشان داده می‌شود با یکدیگر فاصله‌دارند و انطباقی با یکدیگر ندارد ، ضمناً این مسیر بخشی از دوربرگردانی است که هنوز تکمیل نشده و به بهره‌برداری نرسیده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس به شایعات مطرح شده در فضای مجازی درباره محور داراب - جنت شهر پاسخ داد و گفت : این محور هنوز آسفالت نشده و آماده بهره‌برداری نیست .

    در پی انتشار خبری در شبکه‌های مجازی مبنی بر افتتاح محور داراب – جنت‌شهر در شهرستان داراب و بیش‌ از اندازه کج‌ومعوج آن ، در تماسی با مدیرکل راه و شهرسازی فارس پاسخ او را جویا شدیم .

    فیروز تکاور بیان کرد : اکنون در حال تبدیل محور موجود داراب - جنت شهر در مسیر بندرعباس به بزرگراه هستیم که باند دوم آن را برای تبدیل به بزرگراه می‌سازیم . طول این محور ۱۴ کیلومتر است که سال گذشته ۴ کیلومتر از این مقدار به بهره‌برداری رسید و ۱۰ کیلومتر آن باقی‌مانده که هنوز عملیات اجرایی آن در دست اقدام است و به بهره‌برداری نرسیده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس افزود : در این ۱۰ کیلومتر از محور داراب - جنت شهر یک دوربرگردان در محل تقاطع راه روستای زین‌آباد با محور اصلی قرار دارد که این دوربرگردان برای تردد اهالی روستای زین‌آباد احداث می‌شود و بخشی از عملیات اجرایی این دوربرگردان در ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده از محور ، در دست اقدام است که بخشی از این دوربرگردان آماده‌شده و بخش آماده‌شده قیرپاشی شده که بقیه عملیات احداث دوربرگردان در دست اقدام است . با آماده شدن مابقی مسیر ، قیرپاشی و آسفالت آن نیز انجام می‌شود بنابراین این بخشی از مسیر است که قیرپاشی شده و بخش دیگری از آن هنوز آماده نشده و آسفالت نیز نشده است .

    وی اظهار کرد : عکس منتشرشده از ارتفاعی گرفته‌شده است که بخش‌هایی از جاده که در پیچ‌ها با یکدیگر فاصله دارند ، باهم تطبیق پیداکرده و نشان می‌دهد که جاده باهم پیوسته ، دچار زیگزاگ و اعوجاج است در صورتی‌که نقاطی که در عکس نشان داده می‌شود با یکدیگر فاصله‌دارند و انطباقی با یکدیگر ندارد ، ضمناً این مسیر بخشی از دوربرگردانی است که هنوز تکمیل نشده و به بهره‌برداری نرسیده است . زمانی که عملیات تکمیل و مسیر کامل قیرپاشی و آسفالت شود ، شکل هندسی مسیر این‌گونه نیست که در عکس دیده می‌شود .

    وی بابیان اینکه در تلاش هستیم این پروژه را تا هفته دولت به بهره‌برداری برسانیم ، تصریح کرد : اما هنوز ۱۰ کیلومتر از ۱۴ کیلومتر محور داراب - جنت شهر تکمیل نشده و به بهره‌برداری نرسیده است که تنها بخشی از دوربرگردان آسفالت و قیرپاشی شده و بقیه محور تکمیل نشده است .




    مطالب مرتبط

    مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

    |

    طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

    |

    در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

    |

    کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت و به نتیجه رسیدن اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه خبر داد .

    |

    نظرات کاربران