در حال بارگذاری ...
  • کاهش استفاده از خودرو در جاده ها سیاست وزارت راه و شهرسازی

    استراتژی و سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که استفاده از خودرو در جاده ها کاهش پیدا کند و مردم به استفاده از حمل و نقل ریلی که کمترین میزان تصادفات را داراست ، رو بیاورند ، چرا که این امر یک راه حل پنهان برای کاهش تلفات جاده ای است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نشست کمیسیون ایمنی راه های استان خراسان رضوی به ریاست معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه های کشور در استانداری خراسان رضوی برگزار شد و به خاطر انجام تحلیل های آماری در نرم افزار GIS تقدیر شد .

    در این جلسه که به ریاست مهرداد تقی‌زاده ، دبیر کمسیون ایمنی راه‌های کشور و حضور استاندار و معاون عمرانی استانداری در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد ، مطرح گردید ، در سال ۱۳۹۷، شش جلسه کمسیون ایمنی برگزار شده که خروجی آن ۷۰ مصوبه بوده است .

    مهرداد تقی زاده ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در این جلسه به این موضوع اشاره کرد که در کشور فقط استان خراسان رضوی است که تحلیل آماری خود را در به صورت حرفه ای در نرم افزار GIS تدوین کرده است .

    دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور هدف این کمیسیون را رسیدن به صفر کشته در جاده ها اعلام کرد و اولویت دستور کار کمیسیون را استان هایی که وضعیت ایمنی آن ها وخیم است ، دانست . نقشه راه ایمنی راه های کشور در دو قسمت عملیاتی و سیاست گذاری تدوین شده و در نوبت طرح در کمیسیون های دولت می باشد .

    وی اظهار کرد : استراتژی و سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که استفاده از خودرو در جاده ها کاهش پیدا کند و مردم به استفاده از حمل و نقل ریلی که کمترین میزان تصادفات را داراست ، رو بیاورند ، چرا که این امر یک راه حل پنهان برای کاهش تلفات جاده ای است . این یک سیاست کاری می‌باشد که کشور های توسعه یافته در حال پیگیری آن هستند و از این اقدام نتیجه مثبت نیز گرفته اند .

    وی در انتهای جلسه ، راه‌حل مشکلات و کم کردن آمار تلفات جاده ای را در یافتن اشکالات سیستمی ، کنترل و نظارت ، سرمایه گذاری ، حمل و نقل هوشمند و اقدامات مهندسی دسته‌بندی کرد .

    مقدوری معاون استاندار نیز در این جلسه اعلام گفت : سیاست های حمل و نقل استان ، کاهش و رفع مشکلات است و از کسری بودجه به عنوان اصلی‌ترین چالش این استان نام برد .

    وی از ابلاغ پروژه‌هایی که با حضور ریاست جمهور در استان مطرح شده، به عنوان یک خبر خوب نام برد و اشاره کرد تعویض مبلمان و طراحی در جاده‌های اصلی به منظور کاهش خواب‌آلودگی رانندگان و همچنین آموزش نیروی انسانی به جهت کاهش خطاهای انسانی در جاده‌های روستایی در دست بررسی می‌باشد .

    از جمله مصوبات این جلسه می‌ توان به تصمیم گیری درخصوص کنترل جاده های استان علی‌الخصوص اقدامات ویژه محور بردسکن - سبزوار ، تامین دوربین ثبت تخلفات، تهیه برش استانی طرح جامع حمل و نقل ، برنامه ارتقا ایمنی محور سیمان مشهد و محور مشهد - سرخس اشاره کرد .




    مطالب مرتبط

    سامانه یکپارچه سفر در راستای هوشمندسازی حوزه حمل و نقل یکی از اقداماتی است که با سرعت و دقت در این معاونت پیگیری می‌شود که از مزایای آن دسترسی مردم به شیوه‌های مختلف سفر در یک سامانه واحد است و می‌تواند رضایت مردم را در پی داشته‌ باشد .

    |

    با هدف بررسی و آشنایی با رویکردهای سایر کشورها سه سخنرانی علمی و تخصصی با حضور مدیر توسعه مدل حمل و نقل ایالت نیوساوت ولز استرالیا، مسئول ارشد مدل‌سازی حمل و نقل COWI دانمارک ، مسئول ارشد مدل‌سازی حمل و نقل SMEC استرالیا در خصوص مدل‌های فعالیت مبنا در مطالعات جامع حمل و نقل ، ...

    |

    مرکز مدیریت راه‌ها مسئولیت اطلاع‌رسانی در حوزه وضعیت راه‌ها را بر عهده دارد که شامل اطلاع‌رسانی در مورد آخرین راه‌ها و رخدادهای جاده‌ای ، محدودیت‌های تردد ، شرایط آب و هوایی و در واقع افزایش آگاهی از وضعیت راه‌ها برای هم‌وطنان قبل از سفر و ایجاد امکان مدیریت سفرها است .

    |

    هدف مرکز مدیریت راه‌های کشور تسهیل سفر مسافران جاده‌ای است . توسعه سامانه داپ ، تجهیز تونل‌ها به دوربین‌های نظارت تصویری و کمک به اجرای راهداری جاری از دیگر برنامه‌های مرکز مدیریت راه هاست .

    |

    سرمایه‌گذاری اصلی توسط بخش خصوصی انجام‌ می‌شود و باید مسیر را برای حضور فعال آن‌ها هموار کنیم تا با حمایت دولت بتوانند نقش اصلی در توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشته‌باشند . بدیهی است ، استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی ریلی و جاده‌ای منجر به کاهش حوادث و افزایش ...

    |

    نظرات کاربران