در حال بارگذاری ...
  • نیاز به ساخت ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه جدید در کشور

    میزان اعتبارات و منابع موجود دولتی به هیچ وجه جوابگوی نیاز ساخت طرح‌های راهسازی اعم از اصلی ، بزرگراه و یا آزادراه در کشور نیست . سالانه تنها در بخش بزرگراهی رقمی افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال نیاز است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت : هم اینک حدود ۱۷ هزار کیلومتر بزرگراه در سطح کشور وجود دارد و نیاز کشور به ساخت بزرگراه و آزادراه جدید ۱۵ هزار کیلومتر است .

    خیرالله خادمی در یاسوج اظهار داشت : این میزان بزرگراه و آزادراه کشور به طور نسبی ۳۵ هزار کیلومتر از کل مسیرهای ترانزیتی و شریانی مهم در کشور را شامل می‌شود . بیش از ۷۰ درصد جاده‌های موجود کشور که دارای بیشترین بار ترافیکی هستند یا به شبکه بزرگراه و آزادراهی متصل شده‌اند و یا باید وصل شوند . هم اینک حدود هشت هزار کیلومتر بزرگراه با اعتباری افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال در سطح کشور در حال اجرا است .

    معاون راه و شهرسازی همچنین گفت : البته میزان اعتبارات و منابع موجود دولتی به هیچ وجه جوابگوی نیاز ساخت طرح‌های راهسازی اعم از اصلی ، بزرگراه و یا آزادراه در کشور نیست . سالانه تنها در بخش بزرگراهی رقمی افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال نیاز است .

    وی با بیان اینکه هم اینک حدود ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در سطح کشور آماده بهره برداری است ، گفت : یکهزار و ۱۶۰ کیلومتر نیز در حال اجراست . طول خط راه آهن موجود در کشور هم اینک حدود ۱۳ هزار کیلومتر است و بیش از سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط جدید در حال اجراست . پنج استان کشور از جمله آذربایجان شرقی و غربی و گیلان به زودی و در سال جاری به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد . پنج استان دیگر بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۷ به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد . میزان اعتبار تخصیص یافته راه آهن اقلید- یاسوج در سال جاری از ۸۰ میلیارد ریال با ۲ برابر افزایش به ۱۶۰ میلیارد ریال رسیده است .

    وی با بیان اینکه در همه دولت‌ها میانگین سالانه ساخت راه آهن ، کمتر از ۲۰۰ کیلومتر بوده گفت : در دولت‌های یازدهم و دوازدهم این میزان بیش از چهار برابر رشد داشته است .

    خادمی در سفری یک روزه و به منظور بررسی آخرین وضعیت طرح‌های راهسازی و بزرگراهی کهگیلویه و بویراحمد به یاسوج مرکز این استان سفر کرده است .

    وی با بیان اینکه طرح‌های راهسازی و بزرگراهی در این استان نقش شاهراه حیاتی در کشور را دارند ، گفت : جاده‌های ارتباطی در این استان از شمال ، جنوب ، غرب و شرق به راه‌ها و شریان‌های حیاتی کشور متصل شده است .

    خادمی جاده ملی پاتاوه - دهدشت را یکی از مسیرهای اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال مرکز کشور دانست و گفت : با بهره برداری این جاده به طول ۱۳۷ کیلومتر بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد .

    کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه ، راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه ، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی ، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است .




    مطالب مرتبط

    از ۴۷۰ کیلومتر هدف‌گذاری ساخت و توسعه آزادراه در کشور ؛ امسال آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر ، منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آزادراه منجیل - رودبار نیز به طول هشت کیلومتر آماده بهره‌برداری است .

    |

    با حمایت دولت سیزدهم ، همراهی استاندار و نماینده جنوب استان در مجلس ، همزمان با اعیاد ماه رجب ، ۱۱ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک می رود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در افتتاحیه پانزدهمین همایش قیر ، آسفالت و ماشین آلات گفت امسال ...

    |

    آزادراه شیراز - ایزدخواست به طول ۲۱۲ کیلومتر به عنوان بخشی از آزادراه شیراز - اصفهان در ۴ خط عبوری شامل دو خط رفت و دو خط برگشت توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با مشارکت سرمایه گذاران تکمیل شده و امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد .

    |

           

    |

    نظرات کاربران