در حال بارگذاری ...
  • افزایش سرعت سیر قطار و ظرفیت حمل بار با برقی سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون

    علی‌رغم تهدیدات ترامپ رئیس جمهور امریکا عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون با قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد یورو با حضور مقامات ایران و روسیه (در بخش ریلی) در این روز آغاز می‌شود . تهدیدات یک جانبه امریکار نمی‌تواند سایر کشورها را تهدید کند و ایران به تعهدات خود پایبند است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون از حمایت‌های مقام معظم رهبری ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت تشکر کرد و گفت : امروز شاهد تحقق وعده دیگری از رئیس جمهوری به مردم در زمینه حمل ونقل ریلی هستیم .

    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات برقی سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون که در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات دو کشور ایران و روسیه برگزار شد با اشاره به اهمیت این پروژه ریلی اظهار داشت : امروز یکی از پروژه‌های بزرگ و بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران را آغاز می‌کنیم . این پروژه از حیث اقتصادی ۱.۲ میلیارد یورو ارزش دارد و از لحاظ ارتقای صنعت حمل ونقل ریلی بسیار مهم است .

    وزیر راه و شهرسازی بیان داشت : ما شاهد یک تحول فناورانه در صنعت حمل نقل ریلی از لکوموتیوهای دیزلی به برقی با قدرت ، سرعت و ایمنی بیشتر هستیم . برقی سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون با توجه به اینکه ایران دارای نقاط کوهستانی است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد . اگرچه قبل از این شاهد راه‌آهن برقی در مسیر جلفا بوده‌ایم اما عمده خطوط راه‌آهن کشور دیزلی است .

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه ضمن تبریک به مردم ایران و ۴ استان تهران ، سمنان ، مازندران و گلستان که در مسیر راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون قرار دارند گفت : امروز وعده رئیس جمهور در خصوص برقی‌سازی خطوط ریلی را محقق کرده و عملیات برقی سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون را آغاز می‌کنیم .

    وی در ادامه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تشکر و قدردانی کرد و گفت : بدون حمایت‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تصویب قوانین تاثیرگذار در تسهیل سرمایه‌گذاری در صنعت حمل ونقل ریلی انجام این پروژه امکان پذیر نبود . مراتب سپاس و تشکر خود را از مقام معظم رهبری ابراز می‌دارم و از ایشان به خاطر صدور مجوز به منظور تامین سهم ۱۵ درصدی دولت از طریق صندوق توسعه ملی به منظور توسعه حمل ونقل ریلی کمال تشکر و قدردانی را دارم .

    آخوندی با اشاره به مشخصات این پروژه بیان داشت : با اجرای عملیات برقی‌سازی راه‌آهن ۴۹۵ کیلومتری گرمسار - اینچه‌برون سرعت سیر به دو برابر و ظرفیت حمل بار به ۴ برابر افزایش می‌یابد که براساس آن می‌توانیم ۱۰ میلیون تن بار را در این مسیر جابه جا کنیم . در زمان افتتاح راه‌آهن اینچه‌برون صحبت‌هایی مبنی بر داشتن گلوگاه در این مسیر به میان می‌آمد و امروز با اجرای این پروژه گلوگاه مذکور رفع خواهد شد .

    مذاکره برای برقی‌سازی دو خط  ریلی خواف - بافق و سرخس - بندرعباس

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سایر خطوطی که قرار است در آینده‌ای نزدیک به مدل برقی ارتقا یابد اظهار داشت : در آینده پروژه برقی‌سازی راه‌آهن تهران - مشهد را خواهیم داشت . همچنین مذاکره مهمی برای دو خطه کردن و برقی کردن راه‌آهن خواف - بافق و سرخس - بندرعباس در حال انجام است .

     

     

    به گفته وزیر راه و شهرسازی بزرگترین معادن سنگ آهن در منطقه خواف قرار دارد که اجرای این پروژه برای جابه جایِی میلیاردها تن بار از اهمیت بالایی برخوردار است . حدود ۳ ماه قبل در جلسه‌ای با همکاران زمان آغاز اجرای این پروژه را یازدهم تیرماه انتخاب کردیم که مصادف با خروج امریکا از برجام شده است . اما این بزرگترین نشانه برای انجام تعهدات از سوی ایران در جریان برجام با حضور سایر اعضا و بدون حضور امریکا است .

    وی افزود : علی‌رغم تهدیدات ترامپ رئیس جمهور امریکا عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون با قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد یورو با حضور مقامات ایران و روسیه (در بخش ریلی) در این روز آغاز می‌شود . تهدیدات یک جانبه امریکار نمی‌تواند سایر کشورها را تهدید کند و ایران به تعهدات خود پایبند است . پروژه برقی سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون به طول ۴۹۵ کیلومتر دارای ۳۱ ایستگاه و ۹۵ تونل است که حاکی از سخت و پیچیده بودن این پروژه می‌باشد .

    آخوندی عملکرد کارکنان شرکت راه‌آهن را افتخارآفرین توصیف کرد و گفت : کارکنان شرکت راه‌آهن بسیار سخت‌کوش و مسئولیت پذیر هستند و اخیرا کتابی که بیانگر خدمات راه‌آهن در دوره ۸ سال دفاع مقدس علی‌رغم تمام تنگناها رونمایی شد .

    وی در پایان علاوه بر تشکر از رئیس جمهوری و دولت روسیه از حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان که همواره پیگیر و پشتیبان وزارت راه و شهرسازی در به سرانجام رسیدن این پروژه بود تقدیر و تشکر کرد .

    تشریح ویژگی‌های برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون

    وزیر راه و شهرسازی به تشریح دو ویژگی برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار اینچه‌برون مبنی بر افزایش سرعت و ظرفیت حمل بار و مسافر پرداخت و گفت : برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه برون در جهت ارتقا رفاه و توسعه اقتصادی استان گلستان بسیار مهم است .

    وی افزود : اولین ویژگی در تسریع ارتباط ریلی استان گلستان با مرکز کشور و امتداد آن تا جنوب کشور است. دوم، این خط به‌عنوان یک مسیر ترانزیتی در امتداد آسیای میانه و روسیه به راه‌آهن ترکمنستان متصل می‌شود . لذا از جهت ترانزیت و اتصال به مراکز لجستیکی ، قدرت استان گلستان را افزایش می‌دهد . اجرای این پروژه باعث افزایش دو برابری سرعت سیر قطارها و ۴ برابر شدن ظرفیت حمل بار در این خط می‌شود . برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه برون در جهت ارتقا رفاه و توسعه اقتصادی استان گلستان بسیار مهم است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

    |

    درخواست پیشنهادهای ۸ نیاز اولویت‌دار فناورانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که دارای سطح فناوری بالا می‌باشد هم‌اکنون آماده شده و با همکاری و حمایت معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به فراخوان گذاشته خواهد شد .

    |

    خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با حضور ...

    |

    نظرات کاربران