در حال بارگذاری ...
  • برگزاری سی و یکمین کارگروه برنامه‎ریزی راهبردی در شرکت فرودگاه ها

    در جلسات تحلیل محیطی شرکت در حوزه اقتصادی مواردی مانند در اختیار داشتن ۵۴ فرودگاه ، در اختیار داشتن فضای پروازی ، تعاملات موردی با سازمان‎های بین‎المللی در حوزه اقتصادی ، وجود ایستگاه‎های متعدد ارتباطی ، ناوبری و راداری ، در اختیار داشتن تجهیزات مناسب فرودگاهی ، در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و ... به عنوان نقاط قوت در نظر گرفته شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از برگزاری سی و یکمین کارگروه برنامه‎ریزی راهبردی و دوازدهمین جلسه تحلیل محیط داخلی و خارجی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به منظور تحلیل محیطی این شرکت در حوزه اقتصادی خبر داد .

    محمدمهدی یزدانی گفت : در این جلسه عوامل داخلی و خارجی احصا شده شرکت در حوزه اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و همچنین اداره کل امور مالی و درآمد، تحلیل‎های مالی، درآمد و وصول مطالبات را ارائه داد .

    وی در تشریح تحلیل انجام شده بر اساس نقاط قوت ، ضعف و فرصتها و تهدیدها گفت : در جلسات تحلیل محیطی شرکت در حوزه اقتصادی مواردی مانند در اختیار داشتن ۵۴ فرودگاه ، در اختیار داشتن فضای پروازی ، تعاملات موردی با سازمان‎های بین‎المللی در حوزه اقتصادی ، وجود ایستگاه‎های متعدد ارتباطی ، ناوبری و راداری ، در اختیار داشتن تجهیزات مناسب فرودگاهی ، در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و ... به عنوان نقاط قوت در نظر گرفته شد .

    یزدانی ، عدم آینده‎نگری در فرودگاه‎ها ، عدم تناسب طرح جامع فرودگاه‎ها با طرح‎های توسعه‎ای ، نبود نگاه تجاری و کسب و کار به فرودگاه‎ها ، فقدان برنامه جامع و نقشه راه ، عدم وجود مدیریت واحد در فرودگاه‎ها ، هزینه کلان نگهداری فرودگاه‎های کشور ، فرسودگی زیرساخت‎های فرودگاهی ، بهره‎وری پایین در شرکت و ...  را به عنوان نقاط ضعف شرکت برشمرد و افزود : اعتبار و برند بودن شرکت ، استفاده از تجهیزات ماهواره‎ای خدمات ناوبری هوایی ، انحصاری بودن بازار ارائه خدمات ناوبری هوایی شرکت، بازارهای گسترده داخلی و منطقه‎ای برای ارائه خدمات مهندسی ، مشاوره‎ای و آموزش مرتبط با عملیات هوانوردی و فرودگاهی ، پتانسیل بالای کشور در خصوص گردشگری و توسعه رویکرد توجه به صنعت گردشگری ، توجه ویژه مسئولان ارشد نظام به صنعت حمل و نقل هوایی ، رشد قابل ملاحظه صنعت حمل و نقل هوایی در جهان به خصوص در منطقه خاورمیانه، استفاده از برنامه جهانی ATM ، زیرساخت‎های قانونی، عضویت ایران در سازمان بین‎المللی و درآمدهای ارزی و ... به عنوان فرصت‎های پیش روی شرکت مطرح شدند.

    وی در مورد تهدیدات تشخیص داده شده برای شرکت گفت : تنش در مناسبات بین‎المللی و عدم امکان پیش‎بینی آینده سیاسی ، تورم ، نرخ ارز ، تحریم ، افزایش هزینه‎های تعمیر و نگهداری تجهیزات در شرکت‎های هواپیمایی و کاهش پرواز در فرودگاه‎ها، انعطاف‎پذیر نبودن فضای کشور به دلیل محدودیت‎های شدید اعمال شده از سوی ارگان‎های نظامی ، ایجاد مسیرهای بهینه در کشورهای همسایه جهت جذب ترافیک‎های عبوری ، تعدد مراکز تصمیم‌گیری و اعمال فشارهای بیرونی ، حجم سرمایه‎گذاری وسیع در کشورهای رقیب ، سهم اندک سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در صنعت هوانوردی کشور ، ضعف و ناکارآمدی قوانین و مقررات در ایجاد محیط رقابتی ، عدم پایبندی شرکت‎های هواپیمایی به پرداخت تعهدات مالی خود به شرکت فرودگاه‎ها از جمله این موارد هستند .

    مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد با اشاره به اینکه حاصل این تحلیل ها چنین خواهد شد که با تدوین برنامه‎های بلندمدت از این نقاط قوت و فرصت‎ها استفاده کرده و نقاط ضعف شرکت را بهبود بخشیم از شروع به کار کمیته زیرساخت فرودگاهی و ناوبری هوایی با هدف بررسی تحلیل محیطی از هفته آینده خبر داد .

    گفتنی است؛ سی و یکمین کارگروه برنامه‎ریزی راهبردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و دوازدهمین جلسه تحلیل محیط داخلی و خارجی شرکت در حوزه اقتصادی ۱۰ تیر ۹۷ ، با حضور حمیدرضا سیدی معاون برنامه‎ریزی ، نظارت و امور اقتصادی، محمدمهدی یزدانی ، مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و معاونان ، مشاوران ، رئیسان و کارشناسانی از معاونت برنامه‎ریزی ، نظارت و امور اقتصادی ، معاونت عملیات فرودگاهی ، معاونت عملیات هوانوردی ، دفتر تشکیلات و برنامه و بودجه ، دفتر بازرگانی و سرمایه‎گذاری ، دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد ، اداره کل امور مالی و درآمد و اداره کل کنترل ترافیک هوانوردی ، در معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت تشکیل شد .




    مطالب مرتبط

    عملیات نوروزی فرودگاه بین‌‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از جمله آمادگی شبانه‌روزی کامل مدیران و پرسنل ، اجرای ویژه‌برنامه‌های‌‌ فرهنگی و هنری ، نصب و اجرای المان‌ها و سفره‌های هفت‌سین متناسب با ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ۱۴۰۳ ، از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ در این فرودگاه ...

    |

    فرودگاه‌های زاهدان ، ایرانشهر و سراوان عملیاتی است و به‌صورت شبانه روزی آماده خدمت‌رسانی به پروازهای اورژانسی و امدادی هستند .

    |

    شاید این باور که در کشور پیشرفته‌ای مانند ژاپن با وجود اتوماسیون‌ها و فرآیندهای بسیار دقیق ، برخورد دو هواپیما بسیار سخت باشد اما با دنبال کردن برخی فرایندها متوجه خواهید شد که عدم اجرای یک بند از دستورالعمل ، می تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به وجود آورد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۵ پروژه عملیات هوانوردی به مناسبت بزرگداشت چهل و پنچمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در فرودگاه بین المللی مهرآباد ...

    |

    در حال حاضر با در نظر گرفتن وضعیت جاری و حجم ترافیک هوایی و نیز تعداد فرودگاه‌های کشور ، حداقل نیاز به ۲۴۸ کنترلر جدید و جهت اجرای قوانین ملی و بر اساس استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری (ATCO) و انجام آن نیاز به ۳۰۰ کنترلر جدید است که با توجه به میانگین سنی کنترلرهای ترافیک ...

    |

    نظرات کاربران