در حال بارگذاری ...
  • رشد ۶۳ درصدی بارگیری کالاهای غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)

    گروه های کالایی مذکور طی ۸۲ فروند کشتی با بهره گیری از زیرساخت های مهیا و امکانات و تجهیزات پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری به کشورهای مقصد بارگیری و ارسال شدند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در پی بارگیری بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع کالاهای غیرنفتی طی سه ماه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) ، رشد بارگیری این نوع کالا به ۶۳ درصد رسید .

    معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : به دنبال استقبال روزافزون بازرگانان و صاحبان کالا برای صادرات کالاهای خود از مبدأ بندر امام خمینی(ره) ، بارگیری گروه های کالایی مواد معدنی ، غلات ، شمش آهن ، میلگرد ، سیمان فله ، کلینگر خاکستری و نگلات ویژه از رشدکم سابقه ای برخوردار بودند .

    مدیری با اشاره به رویکرد دولت خدمتگزار برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان داشت : گروه های کالایی مذکور طی ۸۲ فروند کشتی با بهره گیری از زیرساخت های مهیا و امکانات و تجهیزات پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری به کشورهای مقصد بارگیری و ارسال شدند .

    وی همچنین اظهار داشت : اتصال این بندر به پسکرانه های وسیع در نیمه غربی کشور ، مراکز صنعتی و جمعیتی از طریق بزرگراه و راه آهن سراسری موجب شده که بهره گیری از این بندر بزرگ تجاری برای صادرات کالا بیش از پیش مورد توجه صاحبان کالا و بازرگانان قرار بگیرد .

    یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت سالانه ۵۵ میلیون تن و برخورداری از ۱۱۰۴۴هکتار وسعت ، برخورداری از مزیت های اتصال به شبکه های جاده ای و راه آهن سراسری و پایانه های  اختصاصی کالا و تجهیزات پیشرفته و مجهز ، بزرگترین بندر تجاری کشور است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ایفا می کند .




    مطالب مرتبط

    بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

    |

    با انعقاد این قراردادها ضمن ایجاد فضای استاندارد مبتنی بر شاخص‌های بین‌المللی ، ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به‌عنوان یک کانون تجاری مهم در شمال غربی خلیج فارس نیز گسترش خواهد خواهد یافت .

    |

    طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

    |

    عملیات بارگیری قیرمایع پیش از این در پایانه تخصصی نفتی منطقه ویزه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و از طریق مخازن و کریدور خطوط لوله مشترک انجام می‌گرفت .

    |

    منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

    |

    نظرات کاربران