در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر همکاری ایران و بلاروس در حوزه حمل و نقل دو جانبه و بین المللی

    گسترش هرچه بیشتر مناسبات حمل و نقلی در منطقه می تواند مستقیم و غیر مستقیم موجب ایجاد تنوع در حوزه‌های درآمدزایی دو کشور شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل بلاروس بر همکاری در حوزه حمل و نقل دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی تاکید کردند .

    مصطفی اویسی در دیدار با آناتولی سیواک وزیر حمل و نقل بلاروس با اشاره به حضور بلاروس در توافقنامه چهار جانبه ریلی باکو نقش ایران و این کشور در تکمیل و تسهیل ترانزیت بین المللی را مهم خواند . همکاری های دو کشور در سال گذشته تجربه خوبی است که گسترش آن نه تنها به رشد روابط اقتصادی دو کشور بلکه به رونق اقتصادی کشورهای منطقه منجر خواهد شد .

    اویسی اضافه کرد که گسترش هرچه بیشتر مناسبات حمل و نقلی در منطقه می تواند مستقیم و غیر مستقیم موجب ایجاد تنوع در حوزه‌های درآمدزایی دو کشور شود .

    سفیر کشورمان یادآور شد : مناسبات راهبردی در حوزه های اقتصادی ، محتاج تدابیر مشترک و همکاری در سایه دوستی دو کشور است و در این راستا ایجاد مسیرهای پروازی مستقیم بین ایران و بلاروس اهمیت فراوانی دارد .

    آناتولی سیواک وزیر حمل و نقل بلاروس نیز در این دیدار ضمن استقبال از گسترش همکاری های اقتصادی با ایران اظهار داشت : ارتباطات جاده ای ، ریلی یا هوایی از پایه های اصلی توسعه واقعی روابط اقتصادی بین کشورها است . برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور موجب افزایش استانداردهای امنیت اقتصادی و ثبات در روابط تجاری ، فرهنگی و سیاسی می شود و این موضوع از اولویت های مذاکرات حمل و نقلی ایران و بلاروس خواهد بود .

    برگزاری نشست های مشترک کمیته حمل و نقل جاده ای ، همکاری در پروژه های ریلی و ترکیبی از دیگر محورهای دیدار مصطفی اویسی و آناتولی سیواک بود .




    مطالب مرتبط

    در ۱۰ ماهه این سال ، شاهد افزایش ۴۰ درصدی در تردد ناوگان باری و ۶۴ درصدی در تناژ کالای عبور داده شده بوده‌ایم . این رشد جهشی ، نشان دهنده ظرفیت‌های بالقوه این مرز برای تبدیل شدن به یک ظرفیت بین المللی برای عبور و تراتزیت محمولات بین المللی در منطقه است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی کشورمان ، به رشد ۴۷ درصدی حمل و نقل ریلی با ...

    |

    نظرات کاربران