در حال بارگذاری ...

همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر

منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد یک سکوی پرتاب مناسب برای رسیدن به بازارهای مهم منطقه‌ای و یک میدان اثرگذار و با اهمیت برای جذب سرمایه‌های اقتصادی کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای حوزه CIS است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از برگزاری همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در ۲۰ و ۲۱ تیرماه جاری در بندر امیرآباد بهشهر خبر داد .

سیاوش رضوانی اظهار کرد : همایش توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر همایشی کاملا تخصصی و کاربردی است که با حضور اندیشمندان ، دولتمردان اقتصادی ، کارشناسان ، فعالان اقتصادی ، مسئولان کشور و دست‌اندرکاران بخش خصوصی فعال در زمینه لجستیک کالا و صاحبان کالای صادراتی در روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه جاری در بندر امیرآباد برگزار می‌شود .

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش بررسی چالش‌ها و فرصت‌های توسعه صادرات دریایی به کشورهای حوزه CIS است ، عنوان کرد : نقش بنادر و کیفیت خدمات در ارتقاء صادرات ، مزیت قوانین و تسهیلات منطقه ویژ اقتصادی در افزایش صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر ، نقش شرکت‌های چند وجهی Door-to-Door در صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر ، ارائه نمونه‌های موفق در زمینه صادرات کالا به کشورهای حوزه CIS ، فرصت‌های ناشی از شرایط موجود سیاسی بین روسیه و کشورهای غربی و نقش سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی برای صادرات مجدد محورهای اصلی این همایش دو روزه است که مورد بررسی قرار می‌گیرند .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خاطرنشان کرد : همایش در روز نخست به صورت علمی و با ارائه سخنرانی‌ها ، راهکارها و نشست‌های تخصصی برگزار می شود و در روز دوم بازدید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد برای توسعه صادرات دریایی برای فعالان اقتصادی و حاضران در همایش برنامه‌ریزی شده است .

رضوانی گفت : منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد یک سکوی پرتاب مناسب برای رسیدن به بازارهای مهم منطقه‌ای و یک میدان اثرگذار و با اهمیت برای جذب سرمایه‌های اقتصادی کشورهای همسایه و به ویژه کشورهای حوزه CIS است . باید از این سکوی پرتاب با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و آینده‌نگرانه بهره‌برداری کرد . در واقع همایش توسعه صادرات دریایی به کشورهای حاشیه دریای خزر پاسخی به همین نیاز است .

 

 

 

 

 

 




مطالب مرتبط

با تقویت توان تجهیزاتی که در برنامه ها و اهداف سال جاری نیز قرار دارد و با ایجاد جاذبه برای تجار و صاحبان کالا توانستیم در نیمه دوم سال گذشته کالاهای ترانزیتی و وارداتی را توسط ریل به بندر امیرآباد و یا از این بندر به سرزمین اصلی حمل کنیم که با این روند علاوه بر افزایش سهم ریلی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران اعلام کرد : با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل و دریافت مجوزهای اولیه ...

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات ، واردات و ترانزیت می باشد که این کالاها ازمبادی بندری از / به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می شوند .

|

         

|

نظرات کاربران