در حال بارگذاری ...

تشکیل کارگروهی برای پیگیری مالیات و ارزش افزوده سرمایه‌گذاری در آزادراه ها

در تلاش هستیم تا با بررسی شرایط موجود و قوانین مورد نیاز راهکاری فراهم شود تا مطالبات سرمایه‌گذاران از دولت به عنوان تضمین در بانک‌ها پذیرفته شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با اعضای کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها مطرح کرد : تلاش می کنیم تا با بررسی شرایط موجود و قوانین مورد نیاز ، راهکاری فراهم شود تا مطالبات سرمایه‌گذاران از دولت به عنوان تضمین در بانک‌ها پذیرفته شود .

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با اعضای کمیته شرکت‌های احداث و بهره‌برداری از آزادراه‌ها هم اندیشی در زمینه حل مشکلات آزادراه‌ها ، ارائه راهکارهای بهره‌برداری بهتر از آزادراه‌ها و تسریع در ساخت آزادراه‌های در دست اجرا صورت گرفت که در خصوص روش‌هایی برای استقبال بیشتر از سرمایه‌گذاری در ساخت آزادراه‌ها نیز بحث و تبادل نظر شد .

خیراله خادمی در این جلسه حضور سرمایه‌گذاران در کنار دولت را ارزشمند برشمرد و اظهار داشت : با توجه به کمبود منابع در شرایط فعلی اگر بخواهیم برای اجرای پروژه‌ها تنها به اعتبارات دولتی اکتفا کنیم ، اتمام آنها سال‌ها طول می‌کشد و در حال حاضر پتانسیل‌های بخش خصوصی است که توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور را زنده نگه داشته است .

وی تسهیل و فراهم نمودن بسترهای لازم برای حضور پررنگ‌تر سرمایه‌گذاران در پروژه های عمرانی را از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت :‌ برنامه ما این است تا شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم تا با همراهی و مشورت شما و افزایش جذابیت‌های مشارکت موانعی را که بر سر راه سرمایه‌گذاران وجود دارد برداریم .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در پاسخ به درخواست برخی سرمایه‌گذاران در خصوص تضمین‌های بانکی گفت : در تلاش هستیم تا با بررسی شرایط موجود و قوانین مورد نیاز راهکاری فراهم شود تا مطالبات سرمایه‌گذاران از دولت به عنوان تضمین در بانک‌ها پذیرفته شود .

خادمی در بررسی موارد مطرح شده در حوزه مالیات و ارزش افزوده سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد : این موارد ظرفیت پیگیری جدی دارد و برای حل و فصل آن کارگروهی تشکیل می‌شود تا با روش‌های قانونی به این موضوعات رسیدگی شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی در خاتمه جلسه دستور تشکیل یک کارگروه برای بررسی و طبقه‌بندی مشکلات مطرح شده را صادر کرد تا عناوین مطرح شده درگروه‌های تخصصی پیگیری شود .

گفتنی است عدم پرداخت عوارض از سوی خودرو‌های سنگین در برخی آزادراه‌ها ، هزینه‌های نگهداری از آزادراه‌ها ، عدم هماهنگی نهاد‌های نظارتی ، عوارض الکترونیک و... از دیگر مشکلات سرمایه‌گذاران در حوزه آزادراه‌های کشور بود که در خصوص حل‌ آنها گفتگو و پیشنهاداتی ارائه شد .




مطالب مرتبط

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

نظرات کاربران