در حال بارگذاری ...
  • افتتاح کریدور چین ـ قزاقستان ـ ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور

    ایران از دیرباز در مسیر جاده ابریشم بوده و دوباره یک فرصت مهم تاریخی ـ فرهنگی برای کشور در حال بازآفرینی است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ کریدور حمل و نقل چین ـ قزاقستان ـ ایران با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و همزمان با این رویداد نخستین محموله تجاری به بندر کاسپین وارد شد .

    دکتر اسحاق جهانگیری در حاشیه افتتاح این کریدور اظهار داشت : یکی از مسیرهای مهم تجاری کشور با کشورهای همسایه و با کشور چین امروز افتتاح می شود و اولین محموله تجاری از این مسیر وارد بندر کاسپین خواهد شد .

    معاون اول رییس جمهور اظهار داشت : جاده ابریشم که همواره بیانگر ارتباط فرهنگی ـ تاریخی و اقتصادی چین از طریق کشورهای ایران و همسایگان ایران با اروپا و آفریقا بوده است امروز از مسیر جدیدی بازگشایی می شود و اولین محموله تجاری از طریق این مسیر وارد خواهد شد .

    وی اظهار امیدواری کرد ارتباط و همبستگی ما با کشورهای همسایه و کشور چین توسعه یافته و روابط راهبردی ما با این کشورها گسترش پیدا کند . ایران از دیرباز در مسیر جاده ابریشم بوده و دوباره یک فرصت مهم تاریخی ـ فرهنگی برای کشور در حال بازآفرینی است .

    دکتر جهانگیری با اشاره به افتتاح بندر کاسپین و کریدور حمل و نقل چین ـ قزاقستان ـ‌ ایران ،‌ خاطر نشان کرد : امیدوارم بتوانیم با راه اندازی این کریدور رابطه تجاری و همبستگی خوبی با کشورهای اطراف و نیز با چین برقرار کنیم و از این مسیر توسعه کشور و استان هایی که در مسیر قرار گرفتند را با سرعت بیشتری پیش ببریم .

    وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در سفر یک روزه به رشت همراه معاون اول رییس جمهور هستند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بعد از دو دهه ، نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم‌ همکاری های فیمابین در تهران ...

    |

             

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در حاشیه نمایشگاه بین المللی اوراسیا گفت : منطقه آزاد انزلی از بُعد بندری ، لجستیکی ، ترانزیت و تجارت بین الملل جایگاه ویژه دارد و ...

    |

    نظرات کاربران