در حال بارگذاری ...
  • عملیاتی شدن مسیر چین - آکتائو - انزلی در آینده نزدیک

    با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دیگر سازمان‌ها و ارگان های ذیربط در تلاش هستیم که مسیر اروم چی - آکتائو - انزلی را به زودی عملیاتی کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : مسیر اورم چی - آکتائو - انزلی برای عبور کالای صادراتی چین به زودی عملیاتی خواهد شد .

    رضا مسرور در دومین همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک صادراتی با بیان اینکه چینی‌ها سالانه ۱۲۰ میلیون تن کالا را از مسیر کانال سوئز به اروپا روانه می‌کنند ، خاطر نشان کرد : مسیر ایران و کریدور شمال - جنوب پنج هزار کیلومتر نسبت به کانال سوئز به بازار هدف چینی‌ها نزدیکتر است و هزینه زمان و هزینه حمل بسیار کمتری دارد .

    وی با توجه به راهبرد جدید چینی‌ها برای ایجاد مسیر‌های جایگزین آن را فرصتی برای کشور دانست و تصریح کرد : تاکنون نتوانستیم شرکت‌های بزرگ و زیرساخت‌های لازم را برای جذب بار به مسیر کریدور شمال - جنوب مهیا کنیم ، اما شرایط در حال تغییر است .

    مسرور افتتاح بندر کاسپین و توسعه ریلی در شمال کشور و اتصال این بندر به ریل را یکی از تغییرات مثبت در حوزه زیرساختی اعلام کرد و افزود : با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دیگر سازمان‌ها و ارگان های ذیربط در تلاش هستیم که مسیر اروم چی - آکتائو - انزلی را به زودی عملیاتی کنیم .

    رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی با اشاره به سرمایه گذاری سنگین کشور‌های همسایه خزر برای جذب بار صادراتی چین و وجود مسیر‌های مختلف در این زمینه ، اظهار داشت: مسیر انزلی به عنوان یکی از این مسیر‌ها هزینه زمان و هزینه حمل کمتری دارد به گونه‌ای که بارگیری تا تحویل کالا از این مسیر ۱۵ روز طول می کشد که نسبت به دیگر مسیر‌ها به صرفه‌تر است .

    مسرور با دعوت از فعالان صادراتی برای استفاده از این مسیر از اجرای تفاهم نامه‌هایی که بین منطقه آزاد انزلی ، بندر آکتائو ، اتاق بازرگانی چین و کشتیرانی دریای خزر پیش از این امضا شده بود خبر داد و گفت : با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نخستین محموله از چین به مسیر چین تا انزلی تا سه روز آینده وارد می‌شود که مراسم آغاز به کار این مسیر با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام خواهد شد .

    وی در پایان اظهارات خود اشاره‌ای نیز به پروژه‌های توسعه‌ای در بندر کاسپین داشت و در این باره اظهار داشت: با احداث پایانه صادراتی ، ۱۲۰ هزار تن سیلو ، ۹۰ هزار ان مخازن ، بورس کالا در انزلی ، شهرک صنعتی ، شهرک لجستیکی و استفاده از توان بخش خصوصی بندر کاسپین را به یک بندر نسل سومی تبدیل خواهیم کرد .

    شایان ذکر است دومین همایش حمل و نقل و لجستیک صادراتی هم‌اکنون در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است .




    مطالب مرتبط

    با توجه به مزیت های قانون ، جغرافیایی و لجستیکی بنادر منطقه آزاد انزلی ؛ شاهد روند رو به رشد تخلیه و بارگیری و جذب کالاهای جدید در این دو مجتمع بندری منطقه آزاد انزلی بوده ایم .

    |

    با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به کاهش هزینه حمل دریایی نسبت به حمل زمینی تا رقم ۴۰ درصد ، آماده هستیم که در صورت استقبال صادرکنندگان تا ۳۰ درصد از حجم کلی صادرات محصولات کشاورزی ، باغی و گلخانه‌ای استان‌های شمالی را به مقاصد ...

    |

    گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه آن از جمله کشتیرانی دریای خزر به عنوان یک بنگاه تجاری ، خود را در کنار تولیدکنندگان ، صادرکنندگان و واردکنندگان می‌بیند و به دنبال هم‌اندیشی با آنان در راستای بهبود اقتصادی کشور است . جلب نظر تولیدکنندگان و بازرگانان و نیز ...

    |

    دولت سیزدهم به این ترتیب در پرداخت بدهی‌های بیمه‌ای خود عملکرد بسیار چشمگیری داشته و در نظر دارد از رشد تصاعدی این بدهی‌ها جلوگیری کند و مهم‌تر این که شرکت‌های واگذار شده به سازمان بابت این بدهی‌ها نیز عمدتاً از مرغوب‌ترین شرکت‌های کشور بوده‌اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت : مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ...

    |

    نظرات کاربران