احداث بزرگترین پل تقاطع جاده و راه آهن در سطح استان خراسان رضوی
بخشی از این پروژه ، احداث پل بزرگ و خاص فلزی روگذر راه آهن سنگ بست است که قسمت عمدهای از عملیات ساخت آن که بزرگترین پل تقاطع جاده و راه آهن در سطح استان میباشد در خردادماه سال جاری انجام گردید .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از احداث پل روگذر راه آهن سنگ بست با هزینهای بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال خبر داد .
محمد پارسا با اعلام این خبر گفت : احداث باند دوم محور مشهد – فریمان – تربت جام – تایباد – دوغارون به طول ۲۲۰ کیلومتر که در شبکه ترانزیت شرقی – غربی کشور واقع است یکی از محورهای ترانزیتی مهم محسوب شده و ارتباط ایران و افغانستان را از طریق مرز دوغارون با سایر راههای ارتباطی دو کشور و بنادر جنوبی ایران برقرار میسازد .
وی ادامه داد : این محور با توجه به سیاستهای کشور و استان مبنی بر ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در جهت توسعه زیرساختهای حمل و نقل ، افزایش حجم ترافیکی و در ادامهی نهضت راه سازی در استان آغاز شد که در ادامه این سیاست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ، عملیات اجرایی پروژه بزرگ و ملی ساماندهی تقاطع سنگ بست را از سال ۹۴ آغاز کرده است . طول کلی پروژه با احتساب رمپها ، لوپها و تیپرها ۱۰۰.۹ کیلومتر بوده و تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه گردیده است .
پارسا گفت : بخشی از این پروژه ، احداث پل بزرگ و خاص فلزی روگذر راه آهن سنگ بست است که قسمت عمدهای از عملیات ساخت آن که بزرگترین پل تقاطع جاده و راه آهن در سطح استان میباشد در خردادماه سال جاری انجام گردید . این پل عظیم دارای سه تیر فلزی باکسی به طول ۵۰ متر و عرض و ارتفاع ۲ متر برای هر کدام بوده که وزن هر تیر ۶۵ تن است و ارتفاع کولههای بتنی آن نیز ۱۳ متر میباشد .