در حال بارگذاری ...
  • احداث بزرگترین پل تقاطع جاده و راه آهن در سطح استان خراسان رضوی

    بخشی از این پروژه ، احداث پل بزرگ و خاص فلزی روگذر راه آهن سنگ بست است که قسمت عمده‌ای از عملیات ساخت آن که بزرگترین پل تقاطع جاده و راه آهن در سطح استان می‌باشد در خردادماه سال جاری انجام گردید .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از احداث پل روگذر راه آهن سنگ بست با هزینه‌ای بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال خبر داد .

    محمد پارسا با اعلام این خبر گفت : احداث باند دوم محور مشهد – فریمان – تربت جام – تایباد – دوغارون به طول ۲۲۰ کیلومتر که در شبکه ترانزیت شرقی – غربی کشور واقع است یکی از محورهای ترانزیتی مهم محسوب شده و ارتباط ایران و افغانستان را از طریق مرز دوغارون با سایر راه‌های ارتباطی دو کشور و بنادر جنوبی ایران برقرار می‌سازد .

    وی ادامه داد : این محور با توجه به سیاست‌های کشور و استان مبنی بر ایجاد و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در جهت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ، افزایش حجم ترافیکی و در ادامه‌ی نهضت راه سازی در استان آغاز شد که در ادامه این سیاست اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ، عملیات اجرایی پروژه بزرگ و ملی ساماندهی تقاطع سنگ بست را از سال ۹۴ آغاز کرده است . طول کلی پروژه با احتساب رمپ‌ها ، لوپ‌ها و تیپرها ۱۰۰.۹ کیلومتر بوده و تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه گردیده است .

    پارسا گفت : بخشی از این پروژه ، احداث پل بزرگ و خاص فلزی روگذر راه آهن سنگ بست است که قسمت عمده‌ای از عملیات ساخت آن که بزرگترین پل تقاطع جاده و راه آهن در سطح استان می‌باشد در خردادماه سال جاری انجام گردید . این پل عظیم دارای سه تیر فلزی باکسی به طول ۵۰ متر و عرض و ارتفاع ۲ متر برای هر کدام بوده که وزن هر تیر ۶۵ تن است و ارتفاع کوله‌های بتنی آن نیز ۱۳ متر می‌باشد .




    مطالب مرتبط

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در بررسی آخرین وضعیت قطعه سوم پروژه احداث باند دوم مسیر کاشمر به سه راهی شادمهر ، از دستور ...

    |

    افتتاح ۶۲ کیلومتر راه و بزرگراه در استان آذربایجان غربی ، ۵۵ کیلومتردر استان بوشهر ، ۶۸ کیلومتر در استان خراسان جنوبی ، ۹۷ کیلومتر در استان کرمان ، ۵۱ کیلومتر در استان خوزستان ، ۶۸ کیلومتر در استان مرکزی ، ۵۰ کیلومتر در استان چهارمحال و بختیاری ، ۱۴ کیلومتر در استان خراسان ...

    |

    خوشبختانه با نگاه ویژه دولت و پیگیری‌های مستمر مسئولین ذیربط اقدامات بسیار گسترده‌ای در زمینه بهسازی راه‌های روستایی در شهرستان ساری در دست اجرا بوده که امیدواریم این تلاش‌ها با تعامل به بار بنشیند تا به فضل خداوند شاهد ایجاد راه‌های دسترسی ایمن و مناسب برای روستاییان ...

    |

    ۳۱ کیلومتر از این بزرگراه در محدوده بنارویه تا گردنه دارابی از سوی شرکت ساخت و توسعه پیمان سپاری شده است و با توجه به تخصیص اعتبارات ۱۳ کیلومتر از مسیر در محدوده روستای بریز به عنوان اولویت اول اجرایی شده است .

    |

    نظرات کاربران