در حال بارگذاری ...
  • اعزام بیش از ۴۳۰۰ زائر در عملیات حج ۹۷ از طریق فرودگاه اهواز

    امسال از تاریخ ۲۸ تیر تا ۲۴ مرداد بیش از ۴۳۰۰ زائر در قالب ۲۵ کاروان و توسط ۱۸ فروند هواپیمای ایرباس ۳۰۰ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به سرزمین وحی مشرف می‎شوند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‎های استان خوزستان از اعزام بیش از ۴۳۰۰ زائر خوزستانی از فرودگاه اهواز خبر داد .

    محمدرضا رضایی مدیرکل فرودگاه‎های استان خوزستان در نشستی با حضور معاون سیاسی استاندار و مدیر کل حج زیرات استان و دیگر دستگاه‎های ذ‎یربط در عملیات حج تمتع ۹۷ گفت : امسال نیز همانند سال‎های گذشته همه تلاش و توان خود را به کار خواهیم گرفت تا زائران عزیز خوزستانی با کوچکترین کمبودی در برنامه رفت و برگشت خود مواجه نشوند . امسال از تاریخ ۲۸ تیر تا ۲۴ مرداد بیش از ۴۳۰۰ زائر در قالب ۲۵ کاروان و توسط ۱۸ فروند هواپیمای ایرباس ۳۰۰ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به سرزمین وحی مشرف می‎شوند .

    رضایی ادامه داد : تمهیداتی نیز در برگزاری عملیات حج در نظر گرفته شده که می‎توان به برخی از آنها از جمله ، برپایی چادرهای نمایشگاهی جهت ایجاد سایبان برای مستقبلین ، استقرار پزشکان و کارشناسان بهداشت ، شیفت‎های نظارتی و آمادگی کامل واحدهای عملیاتی ، تامین آب آشامیدنی مستقبلین ، وسایل ایاب و ذهاب ، محل اسکان مناسب در زمان تاخیر و یا ابطال پرواز ، خدمات ویلچری ، چرخ دستی و غیره اشاره کرد .

    مدیرکل فرودگاه‎های استان خوزستان در مورد وضعیت ترمینال جدید خارجی فرودگاه گفت : امیدوار بودیم امسال جهت اعزام زائران از ترمینال جدید خارجی استفاده کنیم که متاسفانه کم کاری پیمانکار و خلف وعده در اتمام کار باعث شد تا همچون سال‎های گذشته از ترمینال قدیم خارجی استفاده کنیم .

    معاون سیاسی استاندار خوزستان نیز که جهت هماهنگی بین استانداری و دیگر دستگاه‎های ذی‎ربط در جلسه حضور داشت و با تقدیر از زحمات مدیرکل فرودگاه‎های استان خوزستان گفت : استانداری خوزستان آمادگی همکاری در همه زمینه‎ها جهت برگزاری حج تمتع امسال را دارد و همه امکانات و اختیارات خود را به کار خواهد گرفت تا به بهترین نحو عملیات حج برگزار شود .

    گفتنی است ، در این نشست مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی (شعبه اهواز) ، نماینده اداره اطلاعات ، فرمانده سپاه و پلیس فرودگاه ، نماینده معاونت بهداشت و مسئول قرنطینه فرودگاه ، نماینده سوختگیری ، اورژانس ، مدیریت بحران استانداری ، امور خارجه ، رئیس گمرک و گذرنامه فرودگاه و غیره حضور داشتند .




    مطالب مرتبط

    امیدواریم با طرح‌های توسعه فرودگاه اهواز بتوانیم زمینه ظرفیت‌های استانی را برای توسعه برنامه های اقتصادی فراهم کنیم .

    |

    ظرفیت ترمینال فرودگاه اهواز پیش از این یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال بود و باتوجه به انجام عملیات بهسازی ، این آمار دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است .

    |

    عملیات حج عمره در ۱۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها از ۱۳ دی ماه آغاز و طبق برنامه اعلام شده در فاز نخست تا ۲۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت .

    |

    نظرات کاربران