در حال بارگذاری ...
  • تحویل نخستین محموله ریل ملی به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران

    در شرایط کنونی که با تحریم های ظالمانه طرف هستیم ، تامین ریل در داخل کشور‌ ، پشتیبانی بسیار موثری در جهت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی محسوب می‌شود . تحویل اولین محموله ریل ملی ، نوید این را می دهد که دغدغه راه آهن جمهوری اسلامی برای تامین ریل رفع و این امر با افزایش تولید حاصل می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نخستین محموله ریل ملی تولید شده در شرکت ذوب آهن اصفهان به مناسبت عید فطر به راه‌آهن جمهوری اسلامی تحویل داده شد .

    شرکت ذوب آهن اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد : محموله یاد شده ۵۰۰ تن ریل U۳۳ است که مطابق با آخرین فناوری های دنیا در ذوب آهن اصفهان تولید شده و منطبق بر استاندارد اروپایی EN۱۳۶۷۴ است .

    شرکت فرانسوی بیرووریتاس به عنوان ناظر ، ریل های تولید شده در ذوب آهن را با آزمون های مختلف بررسی و تایید کرده است . این شرکت با امکان تولید ۴۰۰ هزارتن ریل در سال ، قادر به تامین کامل نیاز راه آهن جمهوری اسلامی به ریل است و مازاد آن نیز صادر خواهد شد .

    منصور یزدی زاده با بیان اینکه تولید این ریل ، چهار سال پیش بر اساس استاندارد های آن زمان بسیار ساده تر بود ، افزود : تولید ریل بر اساس جدیدترین استاندارد اروپایی بسیار سخت و پیچیده بود اما تحمل این سختی ها به تولید این کالای مهم و خودکفایی کشور می ارزد و خوشحالیم که امروز مشکلات تولید دیگر انواع ریل از جمله UIC۶۰ نیز برطرف شده و آمادگی لازم برای تولید انواع ریل وجود دارد .

    مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد : در تولید ریل ، رضایت مشتری برای ما اهمیت دارد لذا تولید ریل بر اساس جدید ترین استاندارد اروپایی EN۱۳۶۷۴ صورت گرفته و شرکت بیرووریتاس به عنوان ناظر خارجی این محصولات را تایید کرده است . تیرآهن و میلگرد ذوب آهن اصفهان که از کیفیت بالایی برخوردار است و به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود در امنیت ساختمان و ریل ذوب آهن در امنیت حمل و نقل ریلی نقش دارند و کیفیت برتر آنها حائز اهمیت فراوان است .

    وی با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یکی از نیازهای اساسی کشور است و در این بین تامین ریل از اهمیت استراتژیک برخوردار است ، تصریح کرد : در شرایط کنونی که با تحریم های ظالمانه طرف هستیم ، تامین ریل در داخل کشور‌ ، پشتیبانی بسیار موثری در جهت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی محسوب می‌شود . تحویل اولین محموله ریل ملی ، نوید این را می دهد که دغدغه راه آهن جمهوری اسلامی برای تامین ریل رفع و این امر با افزایش تولید حاصل می‌شود .

    سیدرضا سادات حسینی با بیان اینکه تولید ریل با استقبال راه آهن جمهوری اسلامی همراه بوده است ، افزود : این سازمان به تعهد خود در قبال ریل ملی عمل می کند تا گام مهمی در جهت توسعه حمل و نقل ریلی برداشته شود . طبق برنامه ششم توسعه ، خطوط راه آهن ایران باید به ۲۵ هزار کیلومتر برسد و هر ۱۰ کیلومتر نیاز به ۵۰۰ تن ریل دارد که این آمار نشانگر میزان زیاد ریل مورد نیاز کشور است .

     

     

    سادات حسینی بیان کرد : تست ریل های تولید شده در ذوب آهن ، مطابق یک روند کارشناسی صورت گرفته و قابل اطمینان است .

    معاون بهره برداری ذوب آهن نیز گفت : در کارگاه تولید ریل ذوب آهن اصفهان که نورد ۶۵۰ نام دارد ، امکان تولید تیرآهن های H۳۰ و IPE۵۰۰ نیز می باشد که تیر آهن H۳۰ تولید شده است و نقش مهمی در ارتقا صنعت ساختمان کشور دارد .

    اردشیر افضلی با بیان اینکه تیرآهن IPE۵۰۰ نیز به زودی تولید می شود ، افزود : این شرکت دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم های کنترل کیفی است . ریل تولید شده در ذوب آهن آزمون های کیفی مانند UT ، ادی کارنت ، راستایی ، تخت بودن و سایر پارامترهای استاندارد اروپایی EN۱۳۶۷۴ را گذرانده است .

    قرارداد راه اندازی خط تولید ریل ملی در تیر سال ۱۳۹۳ با حضور وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، صنعت ، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در ذوب آهن اصفهان امضا شد .

    واحد تولید ریل ملی با مشخصه فنی(UIC۶۰) بعنوان بزرگترین واحد تولید ریل آهن در خاورمیانه ۱۳ آبان سال ۱۳۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید .

    برای اجرای طرح تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان ۲۸.۲ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۵۷۳ میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است .

    این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۴۰۰ هزار تُن ریل طبق استانداردهای اروپایی احداث و به بهره برداری رسیده است .

    شرکت ذوب آهن با ظرفیت تولید ۲.۸ میلیون تن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

    |

    این رکورد با استفاده از حداکثر امکاناتمان تحقق پیدا کرده است ، بدون آنکه واگن های قابل توجهی به مجموعه ریلی اضافه کنیم .

    |

    نظرات کاربران