در حال بارگذاری ...
  • آمادگی کامل راهداری استان خوزستان برای شروع سفرهای تابستانی

    در استان خوزستان ۳۲۲ دستگاه اتوبوس ، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۵۲۵ دستگاه سواری کرایه ، امر جابه‌جایی مسافران را بر عهده خواهند داشت و امید است تا در تابستان سال جاری رضایتمندی حداکثری هم‌وطنانی که با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای سفر می‌نمایند جلب شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از آمادگی کامل بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان برای سفرهای تابستانی خبر داد .

    هم‌زمان با پایان ماه مبارک رمضان ، سفرهای تابستانی آغاز می‌شوند اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران است .

    غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اعلام این خبر گفت : هماهنگی کامل با انجمن‌های صنفی ، نظارت بیشتر بر فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر ، استفاده از ناوگان ایمن و مناسب برای جابجایی مسافران و هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط را ازجمله اقدامات انجام‌شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای مسافران است .

    بهرامی نیا ادامه داد : در استان خوزستان ۳۲۲ دستگاه اتوبوس ، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۵۲۵ دستگاه سواری کرایه ، امر جابه‌جایی مسافران را بر عهده خواهند داشت و امید است تا در تابستان سال جاری رضایتمندی حداکثری هم‌وطنانی که با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای سفر می‌نمایند جلب شود .

    غلام عباس بهرامی نیا با اشاره به ایمن‌سازی محورهای شریانی و اصلی اظهار کرد : اصلاح شیب‌های شیروانی ، شانه‌سازی و اصلاح و ساماندهی تابلوها و علائم جاده‌ای و لکه‌گیری و روکش، رفع نقاط پرتصادف ، اصلاح هندسی قوس‌ها، اجرای شیارهای هشداردهنده و لرزاننده ، بهبود و تقویت حفاظ‌های کناری جاده‌ها ، ملایم سازی شیب‌های شیروانی و ده‌ها عملیات دیگر راهداری از دیگر اقدامات انجام‌شده برای سفرهای تابستانی است .

    بهرامی‌نیا عنوان کرد: لکه‌گیری به مساحت ۱۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع و روکش به مساحت ۲ هزار و ۹۰۵ کیلومتر و همچنین تعریض محورهای بهبهان ـ دودانگه و امیدیه ـ هندیجان به طول ۸.۵ کیلومتر انجام شده است . از ابتدای سال جاری تعداد ۳۴۲ دستگاه اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقرند و در طی سفرهای تابستانی ، کنار و همراه مسافران خواهند بود تا در صورت ضرورت و احیاناً نیاز به عملیات راهداری وارد عمل شوند . همچنین تعداد گشت‌های راهداری مجهز به دستگاه ردیاب ماهواره‌ای GPS ، ۲۶ دستگاه است که محورهای جاده‌ای را تحت پوشش و نظارت دارند .

    هم استانی‌های گرامی می‌توانند جهت اطلاع از وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ در ارتباط بوده و یا با حضور در دفاتر اداره مستقر در پایانه‌های مسافری پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح فرمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .




    مطالب مرتبط

    در نگهداشت راه ها سال گذشته ، تعداد ۱۷۰۰ قرارداد با ۲۵ همت و امروز بیش از ۳۰۰۰ قرارداد با ۵۰ همت داریم که افزایش ۶۰ درصدی را در بخش راهداری نشان می دهد .

    |

    ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل‌ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بعد از دو دهه ، نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم‌ همکاری های فیمابین در تهران ...

    |

    تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند .

    |

    با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه‌بار وسایل نقلیه سنگین است ؛ لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد .

    |

    نظرات کاربران