در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از قطعه یک آزادراه آبیک - چرمشهر در سال جاری

    این آزادراه با عبور از جنوب استان البرز به آزادراه حرم تا حرم (آزادراه قم - مشهد) متصل می‌شود . این اتوبان ایمن‌ترین آزادراه کشور خواهد بود و بخش عمده ترافیک استان البرز را مرتفع می‌کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به تلاش مضاعف این دستگاه اجرایی برای روان‌سازی ترافیکی اعلام کرد : قطعه یک آزادراه آبیک - چرمشهر امسال زیر بار ترافیک می‌رود .‌

    تقی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد : پروژه آبیک - چرمشهر با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در دست ساخت است که در روان‌سازی ترافیک ۳ استان البرز ، قزوین و تهران تأثیرگذار است . ۷۰ درصد این پروژه توسط قرارگاه خاتم و ۳۰ درصد دیگر توسط وزارت راه و شهرسازی در دست‌ساخت قرار گرفته است .

    رضایی گفت : این پروژه به طول ۱۳۰ کیلومتر آزادراه به‌عنوان مسیر کمربندی استان‌های البرز و تهران محسوب می‌شود . این آزادراه با عبور از جنوب استان البرز به آزادراه حرم تا حرم (آزادراه قم - مشهد) متصل می‌شود . این اتوبان ایمن‌ترین آزادراه کشور خواهد بود و بخش عمده ترافیک استان البرز را مرتفع می‌کند .

    مدیرکل راه و شهرسازی البرز در ادامه به موضوع تکمیل بزرگراه شهید همت اشاره کرد و گفت : پارسال ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت که ۱۲ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد . قرار است از ۷۱ قطعه ملک شهرک المهدی البرز در مسیر پروژه شهید همت ۴۷ پلاک تخریب و مابقی با اختصاص اعتبار تملک شود .

    رضایی به اهتمام اداره کل راه و شهرسازی استان البرز برای تکمیل جاده هشتگرد - طالقان اشاره کرد و گفت : عملیات احداث تونل این مسیر اکنون در حال اجرا است . به مردم قول دادیم که پروژه‌ای که ۲۰ سال پیش شروع شده تا تیرماه سال آینده با احتساب کنارگذر آماده بهره‌برداری شود .

    وی گفت : این پروژه حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر این اعتبار هم تأمین نشود پروژه مذکور به بهره‌برداری خواهد رسید . در حوزه راه‌های روستایی از اواخر سال گذشته تاکنون حدود ۸۰ میلیارد تومان قرارداد جدید با پیمانکاران منعقد کرده‌ایم و تلاش می‌شود شاخص سطح سوار رو و کیفیت راه‌های روستایی البرز بهبود یابد .

    این مقام مسئول بیان کرد : حدود یک هزارو ۴۷ کیلومتر راه روستایی در البرز وجود دارد که بیش از ۶۸ درصد این راه‌ها آسفالته است لیکن نیمی از این ۶۸ درصد آسفالته نیاز به بهسازی دارد . متعهد شده‌ایم تا پایان سال جاری حدود ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی البرز آسفالت شود .

    رضایی ، به اقدامات صورت گرفته در جاده کرج - چالوس اشاره کرد و افزود : سال گذشته حدود ۵۰ کیلومتر از این مسیر آسفالت شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هریس از احداث ۳۵ کیلومتر راه روستایی و آسفالت ریزی آن در سال ۱۴۰۲ خبر داد ...

    |

    ۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

    |

    استان کرمان ۹۰ درصد سهم اعتبارات استانی از مصوبات سفر رییس جمهور را تامین و به وظایف خود برای تامین منابع مالی پروژه ها عمل کرده اما ۳۰ درصد اعتبارات کشوری تامین شده و پیگیر جذب مابقی آن هستیم تا پروژه های مصوبه سفر رییس جمهور با جذب بودجه بیشتری تکمیل شود . این استان با وجود ...

    |

    ۲۴ نقطه مصوب از نقاط حادثه‌خیز استان در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده بود که طبق تعهد سازمان راهداری ۱۰ نقطه باید تا شهریور سال ۱۴۰۳ به صورت کامل برطرف شود که با تلاش‌های شبانه روزی راهداران آذربایجان غربی حذف ۱۲ نقطه حادثه‌خیز تاکنون محقق شده است .

    |

    در شهرستان فومن حدود سه هزار و ۱۷۰ میلیون ریال پروژه در بخش‌های مختلف مورد بهره برداری قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به روکش آسفالت ، تعویض سیم‌های مسی فرسوده با کابل های خودنگهدار برق ، راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد . همچنین از سه دهنه پل در حال احداث شهرستان ...

    |

    نظرات کاربران