در حال بارگذاری ...
  • تکمیل پروژه‌های عمرانی نیازمند توجه به ظرفیت فاینانس‌های داخلی و خارجی

    استفاده از سرمایه بخش خصوصی می‌تواند تکمیل آزادراه‌ها ، بزرگراه‌ها و سایر پروژه‌های عمرانی را تسریع کند البته باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شرکت‌ها به‌صورت کنسرسیومی عمل کرده و وارد کار شوند و در نهایت به یک سمت و سویی کشیده شود که خروجی کار تسریع در تکمیل این پروژه‌ها باشد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو کمیسیون عمران مجلس ، با بیان اینکه تکمیل پروژه های عمرانی نیازمند توجه به ظرفیت های جدید اعم از فاینانس های داخلی و خارجی است ، گفت : تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی تاثیر خوبی در توسعه متوازن کشور دارد .

    مجید کیان‌پور با اشاره به اظهارات اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در دالان‌های ترانزیتی (کریدور) تا نیمه اول سال جاری ، گفت : ظرفیت‌های بسیاری همچون بازار سرمایه اعم از انتشار اوراق مشارکت و خزانه اسلامی برای تحقق این مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد .

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه با توجه به محدودیت منابع بودجه ۹۷ باید راهکارهای متنوع برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شود ، افزود : تکمیل پروژه‌های عمرانی نیازمند توجه به ظرفیت‌های جدید اعم از فاینانس‌های داخلی و خارجی است .

    وی با تاکید بر اینکه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در بودجه ۹۷ دیده شده است ، تصریح کرد : استفاده از سرمایه بخش خصوصی نیز می‌تواند تکمیل آزادراه‌ها ، بزرگراه‌ها و سایر پروژه‌های عمرانی را تسریع کند البته باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شرکت‌ها به‌صورت کنسرسیومی عمل کرده و وارد کار شوند و در نهایت به یک سمت و سویی کشیده شود که خروجی کار تسریع در تکمیل این پروژه‌ها باشد .

    طولانی شدن زمان تکمیل پروژه‌های عمرانی مستهلک شدن سازه را در بردارد

    کیان پور با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از پروژه‌ها به دلیل زمان بیش از حدی که در ساخت آن‌ها صرف شده قیمت تمام‌شده پروژه را افزایش داده و سازه را نیز به مرز مستهلک شدن برده‌اند ، گفت : ادامه رویه فعلی در ساخت پروژه‌های عمرانی و تعلل در تکمیل آن‌ها توجیه اقتصادی را از آن‌ها سلب کرده و هدر رفت منابع بیت‌المال را رقم می‌زند .

    این نماینده مردم در مجلس دهم ، با تأکید بر اینکه باید با استفاده از منابع جدید پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا را در معرض تکمیل و بهره‌برداری قرار دهیم ، افزود : مسیر ۵۰۰ کیلومتری مدنظر معاون وزیر راه نیز به احتمال زیاد ازجمله پروژه‌هایی است که چندین سال در حال ساخت بوده و در مرحله اجرا است .

    بخش خصوصی تکمیل پروژه‌های عمرانی را تسریع می‌کند

    وی بابیان اینکه برای اینکه پروژه‌ها زودتر تکمیل شوند بهترین کار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است ، گفت : باید شرایطی فراهم شود که بتوانیم از ظرفیت منابع داخلی و خارجی استفاده کنیم زیرا افسانه‌ای شدن پروژه‌های عمرانی به صلاح نیست .

    کیان پور با تأکید بر اینکه نقش و اهمیت کریدورها، آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در محورهای مواصلاتی غیرقابل کتمان است ، افزود : توجه به این مسیرها و تسریع در تکمیل آن‌ها می‌تواند تأثیر خوبی در توسعه متوازن کشور داشته باشد . ۵۰۰ کیلومتر آزادراه مذکور جز پروژه‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی داشته نقش و اهمیت بسیاری در محورهای مواصلاتی خواهد داشت .




    مطالب مرتبط

             

    |

    در دانش مالی و اقتصادی پایداری ، جریان درآمدی اصل اولیه حیات یک فعالیت اقتصادی است . این بدین معناست که اگر در طراحی یک کریدور ملاحظه‌ جدی پایداری درآمد اجزای دخیل در آن در نظر گرفته نشود ، کلیت کریدور ریسکی بوده و بخش خصوصی امکان حضور حداکثری در آن را نخواهد داشت .

    |

    بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

    |

    ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

    |

    قطعا اتصال دو شهر سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه ضمن ایجاد امید آفرینی در جامعه نشان خواهد داد که دولت سیزدهم به تعهدی که به مردم شریف سیستان و بلوچستان برای توسعه زیر ساخت‌ها داده بعد از یک وقفه تاریخی پایبند است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

    |

    نظرات کاربران