در حال بارگذاری ...

تشریح پیشرفت‌های بخش هوانوردی در فرودگاه گرگان

تجهیزات بسیار پیشرفته هوانوردی هم از منظر روشنایی و هم از منظر ناوبری و کمک ناوبری در فرودگاه نصب شده است . این تجهیزات می‌تواند امکان پذیرایی از پروازهای سنگین را در فرودگاه گرگان فراهم و پروازهای بین‌المللی را با استفاده از هواپیماهای مختلف دایر کند البته این بسته به آن دارد که شرکت‌های گوناگون چقدر بتوانند از این امکانات استفاده کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه گرگان به اهمیت توسعه هوانوردی در استان گلستان اشاره کرد و گفت : زیرساخت‌های بسیاری طی ۴ سال اخیر در فرودگاه گرگان احداث شده است .

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به استان گلستان از فرودگاه گرگان و پروژه‌های در دست احداث در این فرودگاه بازدید کرد .

آخوندی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت : امسال این افتخار را دارم که عید سعید فطر را در خدمت مردم شریف گلستان باشم .

وی سپس به اهمیت توسعه حمل و نقل هوایی در استان گلستان اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه استان گلستان از مقاصد مهم گردشگری چه از منظر داخلی و چه از منظر خارجی به شمار می‌رود لازم است حمل و نقل هوایی در این استان توسعه یابد ، از همین رو در چهار سال گذشته اقدامات زیادی را برای بهسازی و توسعه زیرساخت در فرودگاه گرگان انجام داده‌ایم .

این عضو کابینه دولت دوازدهم به ترمینال در دست احداث فرودگاه گرگان اشاره کرد و گفت : شاهد آن هستیم که ترمنیال بین‌المللی فرودگاه گرگان پیشرفت بسیاری داشته و در آستانه افتتاح قرار دارد . این ترمینال با ظرفیت ۲.۵ میلیون مسافر در سال نسبت به ترمینال پیشین فرودگاه که ظرفیت ۵۰۰ هزار نفری داشت ، ۲.۵ برابر ظرفیت انتقال بیشتر مسافر دارد و اکنون احداث آن ۸۹ درصد پیشرفت داشته و در سال جاری افتتاح خواهد شد .

وزیر راه و شهرسازی سپس به تشریح پیشرفت‌ها در بخش هوانوردی فرودگاه پرداخت و گفت : تجهیزات بسیار پیشرفته هوانوردی هم از منظر روشنایی و هم از منظر ناوبری و کمک ناوبری در فرودگاه نصب شده است . این تجهیزات می‌تواند امکان پذیرایی از پروازهای سنگین را در فرودگاه گرگان فراهم و پروازهای بین‌المللی را با استفاده از هواپیماهای مختلف دایر کند البته این بسته به آن دارد که شرکت‌های گوناگون چقدر بتوانند از این امکانات استفاده کنند .

آخوندی ادامه داد : اکنون ۹۰ پرواز در هفته در فرودگاه گرگان دایر است که رشد بسیار خوبی را نشان می‌دهد .

وی به فرودگاه کلاله نیز اشاره کرد و گفت : این فرودگاه پیش از این تعطیل بود اما ما موفق شدیم پروازی را از تهران به این فرودگاه برقرار کنیم .

آخوندی در پایان گفت : امیدوارم بتوانیم خدمات بیشتر و با کیفیت‌تری را به مردم استان گلستان ارائه کنیم .

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه گرگان از ترمینال در دست احداث و دستگاه DVOR بازدید کرد .

وی در ادامه سفر خود به بازدید از پروژه‌های راهسازی و راه‌آهن خواهد پرداخت .




مطالب مرتبط

در بیشتر موارد ، کنوانسیون جرائم و برخی اعمال دیگر مرتکب شده در هواپیما (کنوانسیون توکیو ۱۹۶۳) صلاحیت رسیدگی به جرائم ارتکابی در داخل هواپیما را به کشوری که هواپیما در آن ثبت شده است اعطا می کند . در صورتی که پرواز در یک کشور خارجی فرود بیاید ، این مشکل ایجاد می کند ، زیرا سازمان ...

|

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

|

در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

نظرات کاربران