در حال بارگذاری ...

کاهش مسافت مرکز استان اردبیل تا تهران با احداث محور کریق – آرموداق

امیدواریم با توجه به حساسیت پروژه مذکور در سطح استان اردبیل در پرتو خداوند متعال و با مساعدت‌های لازم از سوی مسئولین دلسوز کشوری که همیشه پیگیر مشکلات و موانع هستند ، با پایدار بودن اعتبارات و بودجه لازم جهت تکمیل پروژه محقق گردد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و معاونت مهندسی و ساخت اداره کل از پروژه احداث محور کریق – آرموداق بازدید کردند .

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با حضور مهندس یوسف‌زاده معاونت مهندسی و ساخت اداره کل از پروژه محور کریق – آرموداق بازدید کردند ، در این بازدید مهندس حیدری با اشاره به اهداف اصلی اجرای این پروژه از اهداف و مزایای پروژه گفت : این پروژه به دلایل زیر حائز اهمیت است .

- تکمیل شبکه راه‌های کشور و تسهیل ارتباط راه‌های مواصلاتی استان با استان‌های همجوار

- کاهش قابل‌ملاحظه مسافت مرکز استان تا تهران

- احراز ایمنی زیاد در طول مسیر به جهت نبود تونل و شیب‌های تند

- رشد و شکوفایی اقتصادی و فرهنگی و تجاری و کشاورزی میان مناطق با دسترسی سریع به استان‌های همجوار

در ادامه حیدری اعلام کرد : امیدواریم با توجه به حساسیت پروژه مذکور در سطح استان اردبیل در پرتو خداوند متعال و با مساعدت‌های لازم از سوی مسئولین دلسوز کشوری که همیشه پیگیر مشکلات و موانع هستند ، با پایدار بودن اعتبارات و بودجه لازم جهت تکمیل پروژه محقق گردد .

شایان ذکر است این پروژه در سال‌های ۹۵ و ۹۶ از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در قسمت و فاز اول با توجه به احداث و بهسازی محور مزبور به مقدار ۴ کیلومتر از محور فوق (عملیات خاکی) انجام پذیرفته و ۲.۵ کیلومتر از این مسیر ، لایه اول آسفالت به عرض متوسط ۱۱ متر اجرا شده است . ضمناً فاز دوم از مسیر مزبور به طول ۴ کیلومتر از سال ۱۳۹۷ آغاز گردیده و در حال اجراست که با توجه به عملیات خاکی و لایه‌ریزی‌ها در حال اجرا پس از اتمام نسبت به اجرای آسفالت آن نیز اقدام خواهد شد ، طول کل محور مزبور ۲۰ کیلومتر است که از طول مذکور به میزان ۸ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی (۱۲ کیلومتر) در حوزه آذربایجان‌شرقی واقع شده است .




مطالب مرتبط

حسن طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور این بود که تخصیص اعتبارات حوزه راه‌سازی در اولویت باشد و علاوه بر آن هم کمک بیشتری در تامین اعتبار بیمارستان نجف‌زاده و مجتمع‌های فرهنگی و هنری شده است ، به طوری‌که سه مورد از این مجتمع‌ها آماده بهره‌برداری است .

|

در سال‌های اخیر توجه مدیریت ارشد استان به این بخش معطوف شده و این رقم با بهره‌برداری از ۵۲ کیلومتر شبکه بزرگراهی در سال گذشته به ۲۷ درصد رسیده که تا پایان امسال با افتتاح دست‌کم ۶۰ کیلومتر دیگر ، به ۳۰ درصد برخورداری خواهد رسید .

|

نظرات کاربران