در حال بارگذاری ...
  • نجات یک فروند شناور باری از غرق‌شدگی در اسکله بندر خرمشهر

    این عملیات ۳ ساعت به طول انجامید و با تلاش نیروهای امدادی و عملیاتی بندر خرمشهر در گرمای طاقت فرسا شناور از خطر غرق‌شدگی نجات یافت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از نجات یک فروند شناور باری از خطر غرق‌شدگی در اسکله بندر خرمشهر خبر داد .

    محمد محسنی گفت : یک فروند شناور باری حامل بار مواد معدنی مصالح ساختمانی (سیلیس) که به علت آبگرفتگی در موتورخانه و انبار کالا در اسکله شماره ۴ بندر خرمشهر دچار خطر غرق شدگی شده بود ، بافرماندهی واحد عملیات دریایی و همکاری و تلاش نیروهای آتش نشانی و امور بندری بندر خرمشهر نجات یافت .

    وی در تشریح عملیات نجات این شناور بیان کرد : پس از اعلام پیام اضطرار به برج کنترل بندر خرمشهر مبنی بر احتمال غرق شدن شناور باری نیروهای امدادی و عملیاتی به اسکله اعزام شدند و اقدام به تخلیه آب و بخشی از بار شناور کردند . آلودگی ناشی از تخلیه آب موتورخانه به رودخانه اروند که حاوی روغن سوخته و مواد نفتی بود نیز توسط تیم مقابله با آلودگی جمع آوری و مهار شد .

    محسنی با اشاره به اینکه این حادثه به علت قصور خدمه شناور رخ داده است ، اظهار کرد : این عملیات ۳ ساعت به طول انجامید و با تلاش نیروهای امدادی و عملیاتی بندر خرمشهر در گرمای طاقت فرسا شناور از خطر غرق‌شدگی نجات یافت .




    مطالب مرتبط

    این طرح از ۲۴ اسفند‌ماه آغاز و تا ۲۴ فرودین سال آینده در محدوده رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی (قدیم) انجام خواهد شد .

    |

    با توجه به موقعیت استراتژیک بندر خرمشهر و نزدیکی به بازار کشور‌های حاشیه خلیج فارس و با هدف کاهش هزینه‌های حمل و توسعه صادرات برای اولین بار در منطقه ، ایرانول موفق به ارسال محصولات صادراتی خود از بندر خرمشهر شد .

    |

    با انهدام این کالاها ، بیش از ۱۵ هزار متر و به میزان یک پنجم از فضای اشغال شده در انبارها ، آزاد شد . با آزاد شدن این فضای اشغال شده ، دیگر مشکلی برای نگهداری کالا در انبارهای مسقف بندر خرمشهر وجود ندارد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک ، علی عسکری مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر به تشریح فرصت بندر در حال احداث ...

    |

    بندر خرمشهر ظرفیت سالانه ۱۱ میلیون تن را دارد که این به معنای وجود ظرفیت و پتانسیل گسترده در این بندر تجاری است .

    |

    نظرات کاربران