در حال بارگذاری ...
  • اعتراض شرکت های ریلی مسافری به تأخیر در فروش بلیت قطارهای تابستانی

    عدم دسترسی آسان به سفرهای ریلی اطمینان مخاطبان و مشتریان سفرهای ریلی را مخدوش خواهد کرد و کم کم سفر با قطار از سبد تقاضای مردم حذف خواهد شد .‎

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نامشخص بودن زمان فروش بلیت قطار در فاصله حدود ۱۰ روز به آغاز سفرهای تابستانی موجب خسارات اجتماعی و اقتصادی به جامعه و شرکت‌های ریلی مسافری شده و معلوم نیست چه مرجعی پاسخگوی آن است ؟

    مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اعلام این خبر افزود : همیشه بلیت‌ قطار برای سفرهای تابستانی از یک ماه قبل امکان فروش داشت و به هیچ وجه سابقه نداشته که تا چند روز مانده به آغاز سفرها هنوز تکلیف عرضه این بلیت‌ها مشخص نباشد و این موضوع موجب ضربه خوردن به اقتصاد حمل و نقل ریلی می‌شود .

    محمد رجبی با بیان این که اقتصاد ریلی در بخش مسافری در شرایط عادی با مشکل اساسی مواجه است افزود : با دیر اعلام شدن زمان فروش بلیت‌های تابستانی شاهد کاهش درآمد شرکت‌های ریلی به ویژه رجا به عنوان بزرگترین شرکت مسافری ریلی کشور خواهیم بود .

    وی یکی از دلایل کاهش درآمدها را خالی بودن قطارها و پایین آمدن ضریب اشغال آنها در دوره ابتدایی سفرهای تابستانی ذکر کرد و ادامه داد : کاهش درآمدها منجر به افت کمی و کیفی خدمات ، کاهش کیفی تعمیرات و نگهداری ناوگان ، عدم توسعه و نوسازی ناوگان ، نارضایتی مسافران ، دیر پرداخت شدن حقوق مأموران و ... خواهد شد . به جز تبعات فوق ، شاهد انتقال مسافران جامانده از سفرهای ریلی به شقوق دیگر حمل و نقل و عمدتاً به بخش جاده ای مشکلات متعدد دیگری را نیز موجب خواهد شد .

    رجبی خاطر نشان کرد : با این فرض ، از محل جابه جایی و انتقال این تعداد مسافر از شبکه ایمن و مطمئن سفرهای ریلی به جاده‌ای ، به افزایش آمار سوانح و تصادفات جاده ای اضافه خواهد شد که این ضایعه‌ای بزرگ برای حمل و نقل کشور است .

    وی با اشاره به تبعات دیگر ناشی از این اقدام راه‌آهن اعلام کرد : عدم دسترسی آسان به سفرهای ریلی اطمینان مخاطبان و مشتریان سفرهای ریلی را مخدوش خواهد کرد و کم کم سفر با قطار از سبد تقاضای مردم حذف خواهد شد .‎




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمارها ، حدود نیمی از جابجایی مسافران ریلی ، توسط شرکت حمل و نقل ریلی رجا در قطارهای بین شهری ، حومه‌ای و محلی انجام می‌شود .

    |

    اعمال این تخفیفات بدون نیاز به هیچ گونه مراحل اداری در فرآیند خرید بلیت ، به صورت خودکار و بدون محدودیت مسیر انجام می‌شود .

    |

    امیدواریم با همت و تلاش کارکنان رجا ایام نوروز امسال ، از سال پیش نیز بهتر باشد و بتوانیم خودکشش‌ها را نیز به سایر قطارها اضافه کنیم .

    |

    تبیین لزوم رعایت موازین اسلامی از سوی مأموران مؤظف قطارها و مسافران محترم ، برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای مأموران مؤظف ، تحویل البسه و کفش سازمانی به کلیه مأموران قطارها جهت آمادگی بیشتر برای ایام پیک نوروز ، طراحی و دوخت لباس جدید برای مهمانداران قطارهای پنج ستاره ...

    |

    این رکورد با استفاده از حداکثر امکاناتمان تحقق پیدا کرده است ، بدون آنکه واگن های قابل توجهی به مجموعه ریلی اضافه کنیم .

    |

    نظرات کاربران