در حال بارگذاری ...

رشد ۴ درصدی جابجایی کالا توسط حمل و نقل ریلی در بندر امام خمینی(ره)

مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی طی مدت اخیر ضمن بررسی راهکارهای عملیاتی ویژه ، موفق به اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شدند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با جابجایی بیش از ۵۰۶ هزار تن انواع کالا از طریق حمل و نقل ریلی طی دو ماهه نخست سال جاری ، ۴ درصد رشد در عملکرد ریلی بندر امام خمینی(ره) نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ثبت رسید .

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به هم افزایی روز افزون راه آهن جنوب و این اداره کل با هدف تسریع در روند بارگیری و خروج کالا و همچنین جلب رضایت صاحبان کالا و مشتریان اظهار داشت : ضمن اتخاذ تمهیدات ویژه از جمله افزودن سکوهای متعدد بارگیری به واگن در سایت های اختصاصی و انبارها ، افزایش تعداد واگن ها و اتخاذ تسهیلات مدیریتی در این حوزه ، میزان بارگیری کالا در گروه های کالایی غلات ، آهن آلات و مواد نفتی به رشد ۱۵ درصدی رسید .

مدیری در ادامه افزود : طی مدت دو ماهه نخست سال جاری ، در  گروه کالایی غلات با ۹۳ هزار و ۶۹۷ تن ، گروه کالایی آهن آلات با  ۳۷۶ هزار و ۵۶۷ تن و گروه کالایی مواد نفتی که مشتمل بر انواع فرآورده های نفتی است با ۳۵ هزار و ۷۵۷ تن از طریق حمل و نقل ریلی انجام پذیرفته ، که نشان از رشد شتابنده در حوزه حمل و نقل ریلی  طی دو ماهه نخست سال جاری دارد .

وی در ادامه افزود : جابجایی این میزان کالا از طریق ریل ، ۱۱ درصد از سهم عملکرد تخلیه و بارگیری انواع کالا در مجتمع بندر امام خمینی(ره) را تشکیل می دهد .

یادآور می شود مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی طی مدت اخیر ضمن بررسی راهکارهای عملیاتی ویژه ، موفق به اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شدند .




مطالب مرتبط

بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

نظرات کاربران