در حال بارگذاری ...
  • ضرورت بررسی و حل مشکلات حمل ریلی محمولات سوختی

    مقرر شد با بررسی و حل مشکلات مطروحه جلسات آتی به‌صورت ماهیانه به‌صورت مستمر تشکیل شود تا در خصوص افزایش عملکرد این محمولات اقدامات اساسی صورت پذیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، گراف تخصصی بازرگانی به منظور بررسی موضوعات حمل محمولات سوختی برگزار و مقرر شد با بررسی و حل مشکلات مطروحه جلسات آتی به‌صورت ماهیانه به‌صورت مستمر تشکیل شود تا در خصوص افزایش عملکرد این محمولات اقدامات اساسی صورت پذیرد .

    این جلسه روز گذشته با حضور مدیرکل سیر و حرکت ، خط و سازه‌های فنی ، مدیران کل راه‌آهن تهران ، اراک ، اصفهان ، جنوب ، هرمزگان ، جنوب شرق ، خراسان ، فارس ، شمال ، نمایندگان و مسئولین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مناطق مربوطه ، نمایندگان ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ، مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی دارای واگن‌های مخزن دار به میزبانی اداره کل بازرگانی و بازاریابی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد .

    بر اساس این گزارش ، در این جلسه ضمن ارائه آمار عملکرد محمولات سوختی و مشکلات و معضلات موجود نسبت به ارائه نقطه نظرات از سوی اعضای حاضر اقدام و مواردی همچون الزام تحقق کامل برنامه حمل اعلامی از سوی شرکت نفت ، مشکلات مربوط به نواقص واگن‌ها ، کمبود نیرو و تعداد شیفت شرکت نفت در برخی مناطق ، تجهیزات مورد نیاز شرکت نفت جهت انجام هرچه مطلوب‌تر عملیات تخلیه و بارگیری ، تشکیل کمیته تخصصی ، واگذاری امور یکی از مراکز تخلیه یا بارگیری به یک پیمانکار واحد ، بررسی همه‌جانبه مشکلات مناطق و انبارهای نفت ، ارائه پیشنهاد به‌منظور افزایش برنامه در برخی مناطق ، امور سیر و حرکتی ، فنی ، تعداد واگن‌های موردنیاز در هر سیکل حمل ، تطابق نوع واگن با تجهیزات تخلیه و بارگیری و... مطرح شد .

    همچنین مقرر شد با بررسی و حل مشکلات مطروحه جلسات آتی به‌صورت ماهیانه به‌صورت مستمر تشکیل شود تا در خصوص افزایش عملکرد این محمولات اقدامات اساسی صورت پذیرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

    |

    نظرات کاربران