در حال بارگذاری ...
  • افتتاح ۳۵ کیلومتر از آزادراه ارومیه - تبریز در نیمه اول سال جاری

    در حال حاضر ۳۷۶ نفر نیروی انسانی و بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه فعال است که در جهت تسریع پروژه تنها ۱۶۴ نفر در قطعه ۴ به صورت مستقیم مشغول به کار هستند تا آزادراه ارومیه - تبریز که یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه آزادراهی است در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در راستای تکمیل بخش دیگری از کریدور آزادراهی شرق به غرب ، ۳۵ کیلومتر دیگر از آزادراه ارومیه - تبریز در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد .

    خیراله خادمی نقش آزادراه ارومیه –تبریز در اتصال دو استان آذربایجان شرقی و غربی را حیاتی دانست و گفت : استان آذربایجان غربی به وسیله کوه‌ها و دریاچه ارومیه محصور است و این آزادراه از طریق میانگذر دریاچه ارومیه نقش اساسی در رونق بخشیدن به استان و از انزوا خارج کردن آن دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با این توضیح افزود : بخش‌هایی از این پروژه از جمله میانگذر دریاچه ارومیه و پل شهید کلانتری در سال‌ها‌ی گذشته و ۴۰ کیلومتر آن در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون قطعه ۴ این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد مراحل نهایی اجرا را طی می‌کند .

    خادمی استفاده حداکثری از توان مهندسی و اجرایی در این قطعه را در دستور کار دانست و اظهار داشت : در حال حاضر ۳۷۶ نفر نیروی انسانی و بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه فعال است که در جهت تسریع پروژه تنها ۱۶۴ نفر در قطعه ۴ به صورت مستقیم مشغول به کار هستند تا آزادراه ارومیه - تبریز که یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه آزادراهی است در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد .

    وی با اشاره به نقش کلیدی این محور در کاهش مسیر بین دو استان گفت : نقش این محور در توسعه اقتصادی استان های آذربایجان شرقی و غربی علاوه بر گسترش صنعت توریسم و گردشگری در توسعه ترانزیت منطقه‌ای و رونق سایر بخش‌‌های اقتصادی و محرومیت زدایی از روستاها و سکونتگاه‌های منطقه نیز نقش آفرینی می‌کند .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین کاهش ۱۲۵ کیلومتری فاصله و زمان سفر به ویژه در حمل و ترانزیت بار در کریدور شرق به غرب را از دیگر مزایای بهره‌مندی از این آزادراه عنوان کرد .




    مطالب مرتبط

    مشارکت ۶۵ درصدی بخش خصوصی در پروژه احداث آزادراه مرند – بازرگان

    مشارکت ۶۵ درصدی بخش خصوصی در پروژه احداث آزادراه مرند – بازرگان

    این آزادراه در شش قطعه اجرا می شود که دوران ساخت آن سه سال و ۲۰ سال دوره بهره برداری آن از آن برای بازگشت سرمایه خواهد بود . این منطقه مرزی است که پیش بینی می شود تردد ترافیک سنگینی را خواهد داشت .

    |

    تکمیل حلقه اتصال کریدورهای بین‌المللی شرق به غرب

    تکمیل حلقه اتصال کریدورهای بین‌المللی شرق به غرب

    این آزادراه دارای ۴۲۵ متر تونل و ۳۵۰ متر پل رودخانه‌ای و خاص است و ۹ میلیون متر مکعب خاکریزی ، ۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری ، ۹۴۰ هزار متر مکعب زیر اساس و ۶۷۵ هزار متر مکعب اساس از دیگر عملیات اجرایی در این پروژه خواهد بود .

    |

    رفع گره‌های ترافیکی استان های تهران و البرز با افتتاح پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

    رفع گره‌های ترافیکی استان های تهران و البرز با افتتاح پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران

    تا کنون برای اجرای این پروژه بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولت و سرمایه‌گذار (قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا) هزینه شده است و حدود همین مقدار نیز برای تکمیل آن نیاز است . باید با برنامه‌ریزی صحیح دولت و سرمایه‌گذار سهم خود را تا ۹ ماهه اول سال جاری تأمین کنند تا ...

    |

    نظرات کاربران