در حال بارگذاری ...

نیاز به اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل بزرگراه زاهدان به زابل

با توجه به شرایط محورهای مواصلاتی استان و میزان تردد خودروها به ویژه در مسیرهای شمال استان و در مسیر منتهی به چابهار نیاز است برای تکمیل بزرگراه‌های در دست احداث استان ، راهکاری مناسب اتخاذ شود زیرا خانواده‌های بسیاری در حوادث رانندگی داغدار شده‌اند که اغلب این حوادث در محورهای شمال استان و مسیرهای خاش ، ایرانشهر و سراوان بوده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : برای تکمیل بزرگراه زاهدان به زابل حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

مسعود مالکی افزود : قبل از پیروزی انقلاب در استان هیچ بزرگراهی وجود نداشت ، اما می‌توان گفت که پس از آن ۲۶۴ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شد و در حال بهره‌برداری است که عمده آن طی سال‌های اخیر انجام شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه اظهار کرد : در تکمیل پروژه‌های جاده‌ای استان و افزایش بزرگراه‌ها مشکلی غیر از مشکلات مالی وجود ندارد و فقط محدودیت اعتباری سبب شده روند تکمیل پروژه‌ها به کندی پیش رود ، زیرا اعتبارات لازم برای طرح‌های جاده‌ای استان از محل منابع ملی و دولتی تأمین می‌شود و مبلغ اختصاص یافته به اندازه کافی نیست .

وی بیان کرد : باید راهکاری برای تخصیص اعتبارهای لازم اتخاذ شود . با توجه به شرایط محورهای مواصلاتی استان و میزان تردد خودروها به ویژه در مسیرهای شمال استان و در مسیر منتهی به چابهار نیاز است برای تکمیل بزرگراه‌های در دست احداث استان ، راهکاری مناسب اتخاذ شود زیرا خانواده‌های بسیاری در حوادث رانندگی داغدار شده‌اند که اغلب این حوادث در محورهای شمال استان و مسیرهای خاش ، ایرانشهر و سراوان بوده است ، در حالی که اگر این مسیرها به بزرگراه تبدیل شود حوادث رخ به رخ رقم نمی‌خورد و قسمتی زیادی از هزینه‌های مورد نیاز از محل خسارت‌های حوادث جاده‌ای قابل جبران است .




مطالب مرتبط

امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی ، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است . اغلب تلفات و تصادفات جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی ، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در دومین سفر رییس جمهور و هیأت دولت به استان البرز ، با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ پروژه ...

|

در حال حاضر ۶۵ باب پاسگاه و قرارگاه پلیس راه نیز توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل‌ جاده‌ای در حال احداث است .

|

نظرات کاربران