انتقال بخشی از وظایف مرتبط به ایمنی ریلی به خارج از راهآهن
همزمان با تلاش برای افزایش حمل بار و جابجایی مسافر ضروری است که نسبت به ارتقاء ایمنی راهآهن نیز اقدام گردد که در این خصوص مشاور اصلاح ساختار راهآهن پیشنهادهایی برای ساختار آتی ایمنی راهآهن ارائه داده که در مرحله نهایی کردن می باشد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، قائممقام مدیرعامل شرکت راهآهن از اصلاح ساختار ایمنی راهآهن خبر داد و گفت : از جمله موارد پیشنهادی در ساختار جدید راهآهن ، تشکیل نهاد رگولاتوری و انتقال بخشی از وظایف مرتبط به ایمنی ریلی به خارج از راهآهن است .
حسین عاشوری در جلسه بررسی ساختار ایمنی راه آهن که با حضور اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن و تعدادی از خبرگان حوزه ریلی برگزار شد ، با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته در خصوص افزایش سهم حمل بار و جابجایی مسافر راه آهن در برنامه ششم توسعه و هدف گذاری دستیابی به سهم ۳۰ درصدی بار و ۲۰ درصدی جابجایی مسافر گفت : به منظور دستیابی به این اهداف نیاز به حرکت جهشی در حوزه های مختلف زیربنایی ، بهره برداری ، تامین منابع مالی ، افزایش بهرهوری و ... می باشد .
وی افزود : همزمان با تلاش برای افزایش حمل بار و جابجایی مسافر ضروری است که نسبت به ارتقاء ایمنی راهآهن نیز اقدام گردد که در این خصوص مشاور اصلاح ساختار راهآهن پیشنهادهایی برای ساختار آتی ایمنی راهآهن ارائه داده که در مرحله نهایی کردن می باشد .
در ادامه این جلسه در خصوص وظایف مشترک ستاد ارتقاء ایمنی راه آهن با ستاد مدیریت بحران ریلی بحث و گفتگو شد و مقرر شد در خصوص ادغام این دو ستاد بررسی بیشتری صورت گیرد .