در حال بارگذاری ...
  • توسعه و شکوفایی راه‌ها در کردستان با احداث ۱۵۰۰ کیلومتر انواع راه

    هم‌اکنون بالغ بر ۱۵۰۰ کیلومتر انواع راه در حوزه‌های مختلف در سطح استان در حال ساخت است که امیدواریم با اتمام و بهره‌برداری از آن‌ها شاهد توسعه و شکوفایی راه‌ها در کردستان باشیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کردستان از احداث ۱۸۵ کیلومتر انواع راه طی سال ۹۶ در این استان خبر داد .

    رامین محمودی گفت : نتیجه اقدامات راهسازی در سال ۹۶ ، حدود ۱۸۵ کیلومتر راه در بخش‌های مختلف بزرگراهی ، راه اصلی و راه روستایی با صرف اعتباری معادل ۱۱۲۰ میلیارد ریال بوده است . از این میزان راه ساخته شده ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال ، احداث ۲۱ و نیم کیلومتر راه اصلی با اعتبار ۳۱۱ میلیارد ریال و ساخت حدود ۱۳ کیلومتر بزرگراه با اعتبار معادل ۲۱۲ میلیارد ریال بوده است .

    وی بیان کرد : آنچه عنوان شده است راه‌های به بهره‌برداری رسیده است و هم‌اکنون بالغ بر ۱۵۰۰ کیلومتر انواع راه در حوزه‌های مختلف در سطح استان در حال ساخت است که امیدواریم با اتمام و بهره‌برداری از آن‌ها شاهد توسعه و شکوفایی راه‌ها در کردستان باشیم .




    مطالب مرتبط

    با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

    |

    مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

    |

    مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

    |

    طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

    |

    در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

    |

    نظرات کاربران