در حال بارگذاری ...
  • لزوم همکاری پلیس‌راه و راهداری برای جلوگیری از فرار بار

    خراسان رضوی حوزه ترانزیت خروجی رتبه اول ، از نظر تعداد شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی رتبه دوم، در حوزه‌های صادرات و ترانزیت ورودی رتبه سوم و از لحاظ میزان مسافر رتبه اول را در سطح کشور دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری خراسان رضوی با اشاره به میزان ۴۳ درصدی درآمد این اداره کل از محل حمل‌ونقل جاده‌ای گفت : بخشی از فرار بار ما در شهرستان‌ها به اداره کل آسیب می‌زند و حفره درآمدی ماست و برای افزایش درآمدها باید فرار بار را کنترل کنیم .

    جواد وحدتی فرد در اولین جلسه گردهمایی روسای ادارات ستادی و شهرستان‌ها با اشاره به افزایش قیمت هزینه‌های حوزه حمل‌ونقل ، در خصوص دریافتی‌های این حوزه افزود : این افزایش قیمت‌ها سبب ایجاد مشکلات برای فعالان این عرصه شد .

    وی با گلایه از سبک مدیریت حوزه حمل‌ونقل حاکم در کشور ادامه داد : راننده‌ها تحت مدیریت شرکت‌ها نیستند و هر زمان بخواهند می‌توانند خودروهای خود را خاموش کنند و شرکت‌ها نیز کاری نمی‌توانند انجام دهند . در گذشته مشکلات ایجاد می‌شد و پس از آن سنت‌ها این مسائل را حل می‌کرد ، ولی اکنون ما دچار بی‌سازمانی اجتماعی هستیم و این طور دیگر نمی‌شود مشکلات را حل و فصل کرد . این هنر مدیران است که بتوانند مشکلات را رفع کنند و چه بهتر که حل آن قبل از ایجاد مشکل باشد .

    وی با اشاره به تأکید استاندار مدیران هر شهرستان باید در حوادث بالای دو کشته جلسه بررسی برگزار کنند، بیان کرد: بعد از سانحه باید تیم کارشناسی به محل اعزام کرد و با وجود کمبودها این گونه مسائل را مدیریت کرد .

    معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به آماری در حوزه حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت : خراسان رضوی حوزه ترانزیت خروجی رتبه اول ، از نظر تعداد شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی رتبه دوم ، در حوزه‌های صادرات و ترانزیت ورودی رتبه سوم و از لحاظ میزان مسافر رتبه اول را در سطح کشور دارد .

    وحدتی فر با بیان رتبه پنجم استان در بخش مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی ، در این خصوص به نظم به عنوان شرط اول توسعه اشاره کرد و گفت : اگر امتیاز این مجتمع‌ها را به افراد و شرکت‌های صاحب‌نام واگذار می‌کردیم ، فعالیت آن‌ها خیلی موفق بود ولی با این وجود مدیران با بازدیدهایی که به همراه مسئولان به این مجتمع‌ها مراجعه می‌کنند ، می‌توان بر انگیزه فعالیت آن‌ها افزود و قطعاً هم اثر خواهد داشت .

    وی خطاب به مدیران شهرستان‌ها در حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد : اگر در شهرستان‌های خود انجمنی برای فعالیت رانندگان ندارید ، حتماً پیگیر تشکیل چنین انجمنی شوید، چرا که این موارد کمک می‌کند تا مسائل پیش رو به نحو بهتری فعالیت کنند .

    وحدتی فرد با اشاره به آمار ۳۲ انجمن فعال در استان ، این تعداد را در سطح کشور قابل‌توجه دانست و افزود : انجمن‌های ما در سطح کشور به نام هستند و حرف برای گفتن دارند . حدود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه ناوگان حمل‌ونقل استان ما است و ما علاوه بر این آمار ، ۶۲۹ شرکت و ۵۰ هزار راننده و ۴۳ هزار وسیله نقلیه داریم که نشان از پتانسیل بالای خراسان رضوی است اما با این وجود گرفتاری ما از این است که این سه رکن هیچ وابستگی به هم ندارند . در تمام دنیا سرمایه‌گذاران افراد قدرتمندی هستند و این در حالی است که در کشور ما سرمایه‌گذاران ما رانندگانی هستند که تمام زندگی‌شان همان خودروی زیر پایشان است .

    معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۸.۵ میلیاردی تومانی صورت گرفته در حوزه حمل‌ونقل روستایی در سال گذشته ، در این خصوص گفت : این میزان اخلاق زیادی با رتبه‌های بعد از آن دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، طی مراسمی سند نشست همکاری‌های مشترک حمل ونقل بین‌المللی جاده‌ای میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و حکومت سرپرست ...

    |

    رفع حداکثری محدودیت ها ، تقلیل هزینه‌ تمام شده حمل‌ونقل و خدمات وابسته و عدم ایستایی در پذیرش ناوگان جاده‌ای از جمله مواردی است که به رقابت پذیری ناوگان و رونق کریدورهای ترانزیتی عبور کننده از قلمرو دو کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد . لذا تمرکز بر تسهیل تردد ناوگان اولویت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم‌نامه همکاری ...

    |

    ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان و ۱۲ هزار و ۶ نفر راننده نیز در حوزه حمل‌ونقل کالا در حال خدمات رسانی به مردم استان هستند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بعد از دو دهه ، نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم‌ همکاری های فیمابین در تهران ...

    |

    نظرات کاربران