در حال بارگذاری ...
  • تشریح اقدامات انجام شده برای توسعه فرودگاه اراک

    اکنون ظرفیت پایانه فرودگاه اراک برای پروازهای خروجی و ورودی ۳۴۰ نفر در ساعت است و این امکان را دارد که به راحتی پروازهای ۱۷۰ نفره و پروازهای خارجی را پذیرا باشد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه اراک با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت پایانه هوایی این فرودگاه گفت : پروازها به مقاصد تهران و عتبات عالیات بعد از ماه مبارک رمضان در فرودگاه اراک آغاز خواهند شد .

    رحیم حسین نسب با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه این فرودگاه گفت : تقریبا دو سال است که در فرودگاه اراک بر روی گسترش زیرساخت کار کرده‌ایم . با این دو سال با توسعه شبکه آی‌‌تی ، افزایش حجم ترمینال و افزایش زیرساخت‌های فرودگاه پایان سال ۹۵ آمادگی پذیرش پروازهای خارجی را پیدا کردیم .

    حسین نسب به گسترش زیرساخت‌ها در فرودگاه اراک اشاره کرد و افزود : ترمینال این فرودگاه برای پرواز داخلی و برای هواپیماهای صد نفره ساخته شده بود . با توجه به اینکه پروازها بزرگتر شده و پرواز خارجی نیز اضافه شده بود ، لازم بود هم المان‌های پروازهای خارجی مانند کنترل گذرنامه ، گمرک و قرنطینه را اضافه کنیم ، و هم فضای فرودگاه را گسترش دهیم .

    وی ادامه داد: با تخصیص ۴ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، بهسازی فرودگاه اراک انجام شد . در این بهسازی‌ها مساحت پایانه از ۱۳۶۰ متر مربع به ۲۳۴۰ متر مربع افزایش پیدا کرد و ۷۰ درصد به ظرفیت این پایانه افزوده شد . اکنون ظرفیت پایانه فرودگاه اراک برای پروازهای خروجی و ورودی ۳۴۰ نفر در ساعت است و این امکان را دارد که به راحتی پروازهای ۱۷۰ نفره و پروازهای خارجی را پذیرا باشد . زیباسازی پایانه هوایی فرودگاه اراک نیز در دستور کار قرار دارد و در سال جاری به انجام خواهد رسید .

    آغاز پروازهای تهران و عتبات عالیات بعد از ماه رمضان

    مدیرکل فرودگاه اراک در ارتباط با برقراری پرواز تهران به اراک گفت : پرواز تهران جزو اولویت‌های استان مرکزی است . نزدیک به یک سال است که برای برقراری این پرواز برنامه ریزی می‌کنیم و در همین راستا قراردادی آماده شده که به زودی به امضای مدیرعامل ایران ایر نیز خواهد رسید . استان مرکزی تعهد کرده بود که فضای اداری و دفتر فروش برای ایران ایر در نظر بگیرد . اکنون محل استقرار خدمه این شرکت تهیه شده و پرواز تهران بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد .

    حسین نسب به برقراری پروازهای خارجی در سال ۹۵ از فرودگاه اراک اشاره کرد و افزود : پروازهای خارجی فرودگاه اراک با پروازهای عتبات عالیات در سال ۹۵ راه‌اندازی شد . اما در سال ۹۶ بعد از ماه مبارک رمضان متاسفانه با زیاده‌طلبی آژانس‌های حج و زیارتی مسافرهای هوایی به مسافرهای زمینی تبدیل شدند ، و به همین علت پروازهای عتبات از فرودگاه اراک لغو شدند . ما تمام تلاش خود را کردیم که جلوی این اتفاق ناخوشایند را بگیریم . کارهای خوبی انجام شده و قرار است بعد از ماه مبارک رمضان پروازهای عتبات راه‌اندازی شود .

    گفتنی است در حال حاضر پرواز‌هایی به مقاصد عسلویه و مشهد و همچنین روزانه ۳۰ تا ۴۰ سورتی پرواز آموزشی از فرودگاه اراک انجام می‌شود .




    مطالب مرتبط

    مسافرین و مراجعین این‌بار در کنار نظرات خود در خصوص کلیه خدمات فرودگاهی ، می‌توانند با ورود به این سامانه واسکن QR کد واقع در مقابل کانترهای پذیرش مسافرین ، جهت ثبت و بازخورد نظرات ، پیشنهادات و انتقادات در خصوص نحوه ارائه ، کیفیت و بهبود خدمات شرکت های هواپیمایی نظر بدهند .

    |

    استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

    |

    طبق بررسی‌های صورت گرفته با توجه به مطلوب و کم بودن زمان سفر میزان استفاده اقشار متوسط و ضعیف جامعه از بخش هوایی افزایش یافته است . بخشی از کمبود بلیت هواپیما به دلیل افزایش تقاضا است و با توجه به شرایط مطلوبی که در این زمینه وجود دارد و به طور معمول گزینه متعالی برای سفر مردم ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌‌ معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی ابلاغ‌های جداگانه ، اعضای ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مجری طرح سنجش و پایش کیفیت خدمات ...

    |

    نظرات کاربران