در حال بارگذاری ...
  • نمود تفکر ایران شهری با نظرخواهی از مردم برای احداث پایانه هوایی

    مفهوم ایران شهر فطری است . فطرتا مفهوم توحید و وحدت در نهاد ایرانیان قرار گرفته است . از توحید است که مهر و خرد و دوستی و دانایی گسترش پیدا می کند و این مفهوم جدا از حقیقت ما و دینداری ما نیست .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیات داوری ایده های برتر پایانه هوایی ایران شهر با اشاره به نظرخواهی از مردم برای احداث پایانه هوایی ایران شهر گفت : این اقدام نمودی از تفکر ایران شهری است .

    اسماعیل بنی‌اردلان ، عضو هیات داوری ایده‌های برتر پایانه هوایی ایران شهر با اشاره به نام گذاری بزرگترین پایانه فرودگاهی کشور به نام ایران شهر گفت : واژه ایران شهر شاید کمی مبهم باشد ، به همین دلیل لازم است به زبان ساده معنایی از این واژه به دست دهیم .

    بنی اردلان در تشریح مفهوم ایران شهر گفت : مفهوم ایران شهر فطری است . فطرتا مفهوم توحید و وحدت در نهاد ایرانیان قرار گرفته است . از توحید است که مهر و خرد و دوستی و دانایی گسترش پیدا می کند و این مفهوم جدا از حقیقت ما و دینداری ما نیست .

    وی به طرح‌های ارسالی برای پایانه هوایی ایران شهر اشاره کرد و افزود : اولین مفهمومی که در ایده‌ها در سطر قرار می گیرد پرنده است و این تمایل دیرینه بشر به پرواز و رهایی روح را می‌رساند این امر فطری است و به طور فطری انسان تمایل به برگشت به خود و پرواز دارد .

    این دانش آموخته فلسفه با اشاره به نظرخواهی از مردم برای طراحی پایانه ایران شهر گفت : برای من جالبترین نکته این است که صلح و دوستی از مفهوم ایرانشهر به دست می آید و الحمدالله طراحی این پایانه هوایی با همین صلح و دوستی شروع شده است . مانند پدری که برای ساختن خانه از فرزندان خود مشورت می گیرد ، در این پروژه نیز برای طراحی به نظر مردم رجوع شده است .

    وی ادامه داد : ایرانشهر یعنی همنوایی و هم صدایی ، ایرانشهر یعنی استعدادهایی که در وجود ماست و برای ظهور نیاز به پرستش یزدان دارد . خوشبختانه ایرانی ها در سابقه خود همواره یکتاپرستی را داشته اند و این مفهوم از فطرت ما بر می آید، مانند خداپرستی و دوستی و مهربانی . شاهد پروژه‌ای هستیم که از ابتدا تلاش شده مردم در آن نظر دهند . این تفکر ایران شهری است .

     




    مطالب مرتبط

             

    |

             

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد : در ایام تعطیلات عید فطر نیز حدود ۱۰۰۰ پرواز انجام شده و هیچ پروازی در این چند ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در نشست خبری اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی به ...

    |

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

    |

    نظرات کاربران