در حال بارگذاری ...
  • ابراز تمایل ۱۲ شرکت داخلی و خارجی برای احداث پایانه هوایی ایرانشهر

    پایانه ایران شهر در فاز نهایی قابلیت اعزام و پذیرش ۱۰۰ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت ، اما در فاز نخست ظرفیت سالانه این ترمینال ۲۵ میلیون نفر پیش بینی شده است . این پروژه باعث غرور و افتخار هر ایرانی خواهد شد و امیدوارم بتوانیم به زودی این پروژه را شروع کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از اغاز به کار احداث پایانه هوایی ایرانشهر در سال جاری خبر داد و گفت : وزیر بر حق مردم در مشارکت در بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور تاکید دارد .

    شهرام آدم نژاد ، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت : فراخوان برای جذب پیمانکار ساخت پایانه هوایی ایران شهر داده شده و ۱۲ شرکت داخلی و خارجی برای احداث آن ابراز تمایل کرده‌اند . فرآیند احداث در حال انجام است و امیدوارم امسال به مرحله کلنگ زنی برسیم .

    آدم‌ نژاد سپس به تشریح فرایند جذب ایده برای ساخت ترمینال ایران شهر پرداخت و افزود : مسابقه ایده‌های برتر برای استفاده در ترمینال ایرانشهر از ۱۵ اسفند سال گذشته شروع شد و تا ۳ اردیبهشت امسال ادامه داشت . بر اساس این فراخوان ۵۶۵ ایده اعم از صوت و انیمیشن و طرح و نقاشی دریافت کردیم که به ما در دستیابی به مفهومی از ترمینال که مردم دوست دارند در فرودگاه ساخته شود ، کمک کرد . خوشبختانه استقبال خوبی از این فراخوان شد و بعد از ارزیابی طرح ها ۶ ایده به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند و از آن‌ها تقدیر شد .

    وی ادامه داد : فکر می‌کنیم مردم حق دارند در بزرگترین پروژه فرودگاهی کشور خود سهم داشته باشند . وزیر راه و شهرسازی هم همواره بر این مورد تاکید دارد .

    مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به ایده‌های برگزیده گفت : مفهوم کلی که از این ۶ ایده دریافت می‌شود ، در طراحی پایانه ایران شهر استفاده خواهد شد . پایانه ایران شهر در فاز نهایی قابلیت اعزام و پذیرش ۱۰۰ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت ، اما در فاز نخست ظرفیت سالانه این ترمینال ۲۵ میلیون نفر پیش بینی شده است . این پروژه باعث غرور و افتخار هر ایرانی خواهد شد و امیدوارم بتوانیم به زودی این پروژه را شروع کنیم .

    آدم نژاد به افتتاح قریب الوقوع پایانه هوایی سلام نیز اشاره کرد و گفت : در ترمینال سلام نیز هویت ایرانی-اسلامی کاملا رعایت شده است . دراین ترمینال مردم احساس رضایت بیشتری نسبت به ترمینال موجود خواهند داشت .




    مطالب مرتبط

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

    |

    اگر اختیاراتی از جانب وزیر راه و شهرسازی در این دوره به مسئولان فرودگاه امام خمینی(ره) داده نمی‌شد ، امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی نبودیم .

    |

    نظرات کاربران