در حال بارگذاری ...
  • تشریح عملکرد دو ماهه مجموعه بنادر و دریانوردی قشم

    از مجموع عملیات جابجایی کالا ، یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۲۸ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۴ هزار و ۳۵۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشت که به ترتیب ۳.۲ و ۳.۷ درصد افزایش به ثبت رسیده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر بنادر و دریانوردی قشم از ترابری رقمی نزدیک به سه میلیون نفر - سفر در بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس طی دو ماهه نخست سال ۹۷ خبر داد .

    علی اشتری با تشریح عملکرد دوماهه مجموعه بنادر و دریانوردی قشم ، اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون ، یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۷۸ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته ۳.۲ درصد افزایش داشته است . از مجموع عملیات جابجایی کالا ، یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۲۸ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۴ هزار و ۳۵۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشت که به ترتیب ۳.۲ و ۳.۷ درصد افزایش به ثبت رسیده است .

    صادرات و واردات ۶۲ هزار تن کالای غیرنفتی

    رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم از جابجایی حجمی بالغ بر ۶۲ هزار تن کالای صادراتی و وارداتی طی دو ماهه اخیر ، سخن به میان آورد و افزود : ۳۲ هزار و ۴۴۵ هزار تن کالای صادراتی و ۲۹ هزار و۷۵۷ تن محموله‌های وارداتی طی این مدت جابجا شد . عمده این محموله‌ها مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون لوازم الکتریکی ، لوازم یدکی خودرو و مواد معدنی بوده است .

    رشد ۲۰ درصدی ترانشیپ کالا

    اشتری حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی را یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۸۰ تن اعلام کرد و گفت : همچنین ۹ هزار و ۲۳۸ تن محموله غیرنفتی نیز طی دوماه گذشته ترانشیپ شد که در همسنجی با سال گذشته، رشد ۲۱درصدی داشته است .

    ترابری بیش از ۲.۹ میلیون نفرسفر دریایی

    رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از ترابری ۲ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۹۴۵ نفر سفر طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۹۷ ، در پایانه‌های دریایی تحت نظارت این مجموعه خبر داد .

    تخلیه و بارگیری ۱۶۰۰ TEU کانتینر

    وی در پایان از تخلیه و بارگیری یکهزار و ۶۰۹ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه قشم سخن به میان آورد و گفت : خوشبختانه در این بخش از عملیات بندری ، شاهد افزایش ۳۶.۷ درصدی بودیم .




    مطالب مرتبط

    در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

    |

    در این مدت همچنین ۱۵۲ هزار و ۲۹۶ دستگاه خودرو وارد جزیره شد . در مجموع بالغ بر ۶۰۰ هزار خودرو توسط شناورهای لندینگ‌کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) از بنادر لافت و پل به‌صورت ایمن جابه‌جا شد .

    |

    بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان اعلام کرد : از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ تاکنون ، دو میلیون و ۸۰۰ ...

    |

    نظرات کاربران