در حال بارگذاری ...
  • امضای تفاهم‌نامه احداث کریدور میان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و بندر امام

    منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی بندری همجوار با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است و نقش مهمی در بارگیری و صادرات محصولات تولیدی شرکت‌های فعال در آن دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تفاهم‌نامه راه‌اندازی کریدور ارتباطی بین مناطق ویژه اقتصادی پتروشیمی و بندر امام خمینی(ره) با هدف تسریع در صادرات کالا و کاهش تشریفات ترخیص به امضا رسید .

    عادل دریس ؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به لزوم هم افزایی بین مناطق ویژه اقتصادی پتروشیمی و بندر امام خمینی (ره) به منظور شکوفایی و رونق اقتصادی در این منطقه ، گفت : به دنبال برگزاری نشست‌های مشترک و اتخاذ هماهنگی‌های لازم ، تفاهم نامه ای با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیران کل گمرک بندر امام خمینی(ره) ، راه آهن جنوب و بنادر و دریانوردی استان خوزستان با موضوع راه اندازی کریدور ارتباطی بین مناطق ویژه اقتصادی پتروشیمی  و بندرامام خمینی(ره) منعقد شد .

    وی با بیان اینکه امضای تفاهم نامه یاد شده با هدف توسعه و تسهیل حمل و نقل  ریلی و جاده ای کالا افزود : تسهیل و مهار ترافیک ناشی از تجمع کامیون‌ها پشت درب خروجی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، حذف تشریفات پلمب ، ایجاد مسیر و درب اختصاصی به منظور صادرات شرکت‌های فعال در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ، تسریع و کنترل در  زمینه ی ورود و خروج محصولات پتروشیمی و تسهیل در حمل و نقل ریلی از دیگر اهداف این تفاهم نامه  است .

    یادآوری می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی بندری همجوار با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است و نقش مهمی در بارگیری و صادرات محصولات تولیدی شرکت‌های فعال در آن دارد .




    مطالب مرتبط

    طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

    |

    بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

    |

    با انعقاد این قراردادها ضمن ایجاد فضای استاندارد مبتنی بر شاخص‌های بین‌المللی ، ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به‌عنوان یک کانون تجاری مهم در شمال غربی خلیج فارس نیز گسترش خواهد خواهد یافت .

    |

    رکورد پیشین تخلیه و بارگیری همزمان به میزان ۵۶ هزار تن در سال ۱۴۰۱ بوده است .

    |

    در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

    |

    نظرات کاربران