در حال بارگذاری ...
  • راه آهن اندیمشک محور شریانی کریدور شمال به جنوب

    راه آهن اندیمشک دارای ظرفیت و استعداد خاص و تاریخی است و باید به صورت ویژه به ظرفیت های این مسیر ریلی توجه داشت . با توجه به همجواری اندیمشک با استان های لرستان ، ایلام و نوار مرزی ، توسعه مسیرهای ریلی و احداث بندر خشک اندیمشک ضروری و دارای اولویت است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ، بهره‌برداری از بندر خشک اندیمشک را عاملی در جهت کمک به رونق اقتصادی منطقه ، استان و کشور ، موجی ایجاد دو هزار نفر فرصت شغلی خواهد شد .

    فریدون حسنوند در مراسم بهره برداری از بندر خشک اندیمشک و افتتاح موزه راه آهن گفت : راه‌آهن زاگرس با توجه به موقعیت کوهستانی و قدمت آن یک دانشگاه در حوزه خدمات ریلی در کشور محسوب می‌شود .

    وی ترکیب مدیران راه آهن را جوان ، تحصیل کرده و با انگیزه دانست و تصریح کرد : این موضوع می‌تواند عاملی برای پویایی خدمات و رضایتمندی شهروندان باشد . هریک از این مدیران می توانند بیش از ۲۰ سال به راه آهن خدمت کنند .

    نماینده مردم اندیمشک با اشاره به اینکه راه آهن اندیمشک محور شریانی کریدور شمال به جنوب محسوب می شود ، تصریح کرد : از قدیم الایام موضوعاتی چون اتصال راه آهن اندیمشک – ایلام و دو خطه کردن راه آهن اندیمشک – دورود و اندیمشک – اهواز مطرح بوده است و اگر راه آهن اندیمشک احیا شود تا عراق و سوریه ارتباط ریلی خواهیم داشت.

    حسنوند همچنین با بیان اینکه راه آهن اندیمشک موجب اتصال جنوب به راه آهن غرب می شود ، گفت : احیای راه آهن اندیمشک خدمتی بزرگ به مردم در زمینه حمل بار و مسافر و موجب ایجاد اشتغالزایی است .

    نماینده مردم اندیشمک با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی و پیگیری مدیران راه آهن برای احداث بندر خشک اندیمشک ، از اختصاص ۳۰۰ هکتار اراضی برای احداث بندر خشک در بهترین نقطه اندیمشک خبر داد و تصریح کرد : بزرگترین بندرخشک ایران ، اندیمشک است و از مزایای آن نزدیکی به مرکز کشور و مرزهای بین‌الملل برای انتقال بار است که صرفه امنیتی و اقتصادی زیادی دارد .

    وی با اشاره به ظرفیت ۵۰ میلیون تن بار در اندیمشک ، گفت : در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون تن بار بر زمین مانده است ، که با استفاده از راه آهن می توان به راحتی آن را جابجا و برای منطقه و راه آهن ایجاد فرصت کرد .

    نماینده مردم اندیمشک با تاکید بر اینکه بهره برداری از بندر خشک ضمن کمک به رونق اقتصادی منطقه ، استان و کشور دو هزار نفر فرصت شغلی به وجود آورده است ، گفت : این اقدام گامی مهم در مسیر ایجاد اشتغال در منطقه خواهد بود .

     

     

    حسنوند تعامل ، همراهی بسیار خوب راه آهن با مردم منطقه آن را نشانه آمادگی این منطقه برای انجام کارهای بزرگ دانست و خاطر نشان کرد : امروز حصار بروکراسی از راه آهن برداشته شده و مدیران راه آهن پی گیر توسعه آن در این منطقه هستند از این رو در نظر داریم هزار هکتار برای کارهای بزرگ در اختیار راه آهن قرار دهیم .

    وی ضمن تشکر از تلاش های مدیران راه آهن در منطقه زاگرس و مدیرعامل جمعیت حلال احمر افزود: راه آهن اندیمشک قدمتی طولانی دارد و جزو اولین راه آهن های کشور است .

    حسنوند افزود : راه آهن اندیمشک دارای ظرفیت و استعداد خاص و تاریخی است و باید به صورت ویژه به ظرفیت های این مسیر ریلی توجه داشت . با توجه به همجواری اندیمشک با استان های لرستان ، ایلام و نوار مرزی ، توسعه مسیرهای ریلی و احداث بندر خشک اندیمشک ضروری و دارای اولویت است . مطالعات بندر خشک اندیمشک انجام شده و ۳۰۰ هکتار از زمین های این شهرستان به اجرای این طرح اختصاص یافته است. سرمایه گذار برای فعالیت و راه اندازی بندر خشک در اندیمشک اعلام آمادگی کرده و به زودی شاهد شتاب در اجرا و توسعه خدمات ریلی شهرستان اندیمشک با اجرای طرح بندر خشک خواهیم بود .

    حسنوند با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به توسعه و بهسازی خطوط ریلی راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشک گفت : این مسیر از جایگاه ویژه ای در خطوط ریلی کشور برخوردار است و اهتمام به این منطقه تاثیر مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغال در منطقه دارد .

    راه آهن موجب رشد اندیمشک می شود

    همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این بازدید گفت : وجود ظرفیتی مهم مانند راه آهن در منطقه موجب افزایش سرمایه گذاری در سایر بخش ها می شود .

    استاندار خوزستان در این مراسم با اشاره به تلاش صورت گرفته در بخش های مختلف اندیمشک گفت: این شهرستان یکی از فعال ترین مناطق کشور در بخش های مختلف صنعتی ، اقتصادی ، راه آهن ، کشاورزی و سایر بخش ها است . وجود ظرفیتی مهم مانند راه آهن در منطقه موجب افزایش سرمایه گذاری در سایر بخش ها می شود .

    گفتنی است ، راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشک دارای ۱۲ ایستگاه با ۲۲۲ کیلومتر حوزه استحفاظی است که خوزستان را به لرستان وصل می کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن زاگرس از جابجایی بیش از ۳۲ هزار نفر مسافر در راه آهن زاگرس خبر داد .

    |

    مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

    |

    راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

    |

    پیش‌بینی می‌شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین ، میزان حمل‌ونقل ریلی در بخش بین‌الملل شامل صادرات ، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه‌رشد جهش قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد .

    |

    استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .

    |

    نظرات کاربران