در حال بارگذاری ...
  • پیشتازی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در پیاده سازی و اجرای الزمات HSE

    طی این دو مرحله که برای نخستین بار در بنادر کشور انجام می شود ، ضمن تعیین سطح دانش شرکت کنندگان از طریق برگزاری آزمون ، در خصوص برنامه ریزی آموزشی اقدام می گردد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در ادامه پیشتازی مجتمع بندری امام خمینی (ره) در پیاده سازی و اجرای الزمات HSE ، مرحله ی دوم آزمون تعیین سطح فعالان این حوزه به منظور سنجش نیازهای آموزشی آنان برگزار شد .

    معاون اداری و مالی  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، ضمن اعلام این خبر افزود : بالغ بر ۳۰ نفر از فعالان حوزه HSE در شرکت های بخش خصوصی طی این آزمون که با بهره گیری از توان علمی یکی از دانشگاه های مرجع کشور صورت می گیرد ، شرکت نموده و دانش خود را در مباحث مختلف این حوزه  محک زدند .

    سیدعلی سیاوش ، ارتقاء دانش حرفه ای کلیه ی نیروهای فعال در حوزه ی HSE این مجتمع بزرگ بندری را از اهم اهداف برگزاری این آزمون برشمرده و افزود : طی این دو مرحله که برای نخستین بار در بنادر کشور انجام می شود ، ضمن تعیین سطح دانش شرکت کنندگان از طریق برگزاری آزمون ، در خصوص برنامه ریزی آموزشی اقدام می گردد .

    وی همچنین در ادامه افزود : ۱۵ سرفصل مباحث حرفه ای این حوزه از جمله مفاهیم پایه ای ایمنی و بهداشت ، سیستم های مدیریت و بهداشت (خط مشی ، سازمان دهی ، برنامه ریزی ، ارزیابی ، ممیزی) ، خطرات و کنترل ریسک کار ، حمل و نقل و اختلالات اسکلتی و عضلانی و کنترل ریسک آنها ، خطرات و کنترل تجهیزات ، محیط کار ، ایمنی برق و ... در این آزمون مورد بحث و بررسی قرار گرفته و میزان دانش و احاطه ی در مباحث  مذکور سنجیده شده و پس از دسته بندی نتایج آزمون شناسنامه آموزشی آنان بر اساس خروجی این داده ها تدوین می گردد .

    معاون اداری و مالی با اشاره به تخصیص بسته های آموزشی متناسب با سطوح مربوطه و الزام به گذاراندن اثربخش دوره های تعیین شده ، برگزاری هدفمند دوره های آموزشی و رفع مشکلات  دانشی در این حوزه را از اهم مزیت های آن برشمرد .

    یادآور می شود مرکز HSE بندر امام خمینی(ره) با گسترش تشکیلات HSE در شرکت های فعال عضو جامعه بندری امام خمینی (ره) و برگزاری نشست های شورای عالی HSE از جمله بنادر پیشتاز در پیاده سازی و اجرای کامل دستور العمل های و استاندارد های این حوزه به شمار می آید .




    مطالب مرتبط

    فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد .

    |

    با کشف تخلف توسط حراست و پیگیری‌های دادستان شهرستان ، اداره اطلاعات ، قوه قضاییه و اطلاعات سپاه ، همه توانمان برای بازگرداندن مبلغ مذکور و برخورد قاطع با فرد متخلف به کار گرفته می شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با عذرخواهی از مردم بابت اختلاس انجام شده در مجتمع بندری امام خمینی گفت : ردیابی متهم ...

    |

    استقرار تیم‌های امداد و نجات دریایی در گردشگاه‌های دریایی در پارک ساحلی بندرامام خمینی(ره) و مجیدیه ماهشهر و همچنین استقرار شناورهای ناجی و همیار ناجی ، نیروهای ناجیان غریق اداره کل در تمام مدت فعالیت قایق‌های تفریحی در محل‌های گردشگری دریایی مجاز از اهم این اقدامات برای ...

    |

    نظرات کاربران