در حال بارگذاری ...
  • تشریح وظایف و ساختار ستاد مراکز لجستیک کشور

    مدیر گروه لجستیک دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل ، نتایج مطالعات مکان‌یابی مراکز لجستیک کشور را در سه بخش مکان‌یابی با رویکرد بهینه‌سازی ریاضی ، مکان‌یابی پارک‌های لجستیک کشاورزی ، و مراکز لجستیک مرزی ارائه داد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل در اولین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک کشور ضمن تشریح وظایف و ساختار این ستاد ، لزوم تعیین تکلیف پهنه‌ها و نقاط بهینه احداث این مراکز و منافع آن برای کشور را تشریح کرد .

    اولین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک کشور روز دوشنبه مورخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ساختمان وزارت راه و شهرسازی حول موضوع مدل مکانیابی مراکز لجستیک با حضور اعضای این کمیسیون شامل نمایندگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان برنامه و بودجه ، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، معاونت بهره‌برداری راه‌آهن ، انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌و نقل ریلی ، کشتیرانی و ... برگزار شد .

    در ابتدا مهدی صفری مقدم مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل که دبیری جلسه را بر عهده داشت به ارائه توضیحاتی در خصوص ساختار و وظائف ستاد مراکز لجستیک کشور و نیز لزوم تعیین تکلیف پهنه‌ها و نقاط بهینه احداث این مراکز و منافع آن برای کشور پرداخت .

    در ادامه حامد غضنفری مدیر گروه لجستیک دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌و‌نقل ، نتایج مطالعات مکان‌یابی مراکز لجستیک کشور را در سه بخش مکان‌یابی با رویکرد بهینه‌سازی ریاضی ، مکان‌یابی پارک‌های لجستیک کشاورزی ، و مراکز لجستیک مرزی ارائه داد .

    در بخش اول ، رویکرد بهینه‌سازی ریاضی روش مطالعه ، مفروضات و محدودیت‌های تدوین مدل ریاضی برای مکانیابی مراکز لجستیکی و در نهایت نتایج بدست آمده از حل مدل ریاضی که شامل پهنه‌های منتخب برای احداث مراکز لجستیک و شبکه اتصالی آن است ارائه شد .

    سپس در بخش دوم ، موضوع از نگاه کاهش ضایعات لجستیکی کشاورزی مطرح و پهنه‌های منتخب برای احداث مراکز لجستیک کشاورزی و سهم گروه‌ کالایی مربوط به آن‌ها به بحث گذاشته شد .

    سپس ، طرح مسئله مراکز لجستیک مرزی و نقش و اهمیت آن در نظام لجستیک کشور مطرح و پیشنهاد افزایش خدمات لجستیکی برای پایانه‌های منتخب مرزی ارائه شد .

    در انتهای این جلسه ، اعضای کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک کشور به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و نهایتا مقرر شد با توجه به اهمیت و پیچیدگی موضوع ، ادامه بررسی به جلسه بعدی این کمیسیون موکول شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تعیین نرخ حق توقف ناوگان حمل کالای جاده‌ای وظیفه کدام ارگان ، سازمان یا شخصی است ؟ وزارت راه و شهرسازی ، سازمان راهداری یا ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سیدکمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری به تشریح اقدامات و عملکرد شقوق مختلف حمل و نقل در ایام ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمیدرضا شهرکی در نشست خبری ارائه اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ ، به تجربه اجرای پویش ...

    |

    نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

    |

    نظرات کاربران