در حال بارگذاری ...
  • کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در صورت گسترش حمل و نقل ریلی

    یکی از اولویت‌های اصلی پلیس راه‌‌آهن در سال جاری مبارزه با قاچاق کالا و ارز از طریق خطوط ریلی کشور است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، فرمانده پلیس راه‌‌‌آهن کشور تاکید کرد : در صورت گسترش حمل و نقل ریلی ، قطعا شاهد کاهش میزان تصادفات و تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای خواهیم بود .

    سردار علیرضا اکبرشاهی در حاشیه بازدید از پلیس راه‌آهن استان فارس گفت : در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سازمان چند وجهی ، هیچ وجه افتراقی بین پلیس و کارکنان راه آهن وجود ندارد .

    وی ضمن قدردانی از خدمات فرمانده انتظامی فارس و رییس پلیس راه‌آهن این استان اظهار داشت : سال گذشته بالغ بر ۲۵ میلیون نفر مسافر و ۴۵ میلیون تن بار از طریق شیکه ریلی در کشور جابه‌‌‌‌‌جا شده است .

    فرمانده پلیس راه‌‌‌آهن کشور با بیان اینکه روزانه قریب به ۷۰ هزار نفر مسافر از طریق شبکه ریلی جابه‌‌‌‌‌‌‌جا می شوند ، تصریح کرد : راه‌‌‌آهن بستر خوبی برای حمل و نقل بار و مسافر محسوب می‌شود و تامین امنیت مسافران از اهداف اصلی پلیس راه‌آهن کشور است .

    اکبرشاهی با تاکید بر اینکه از نظر امنیت ریلی در نقطه خوبی قرار داریم ، خاطرنشان کرد : پلیس راه‌‌‌آهن باید علاوه بر حفظ اقتدار و رفتار توام با مهربانی، در ماموریت‌‌‌های خود ، یک یار مهربان در ذهن مردم ترسیم کند چراکه رویکرد پلیس راه‌‌آهن یک رویکرد اجتماع‌‌محور است . آموزش را در همه بخش‌‌‌های نیروی انتظامی شاهد هستیم و در پلیس راه‌‌‌آهن نیز تلاش کرده‌ایم با اقدامات فرهنگی همراه با نوآوری ، خلاقیت و استفاده از امکانات ، فرهنگ خود مراقبتی را در قطارهای مسافری ترویج دهیم .

    این مقام انتظامی با بیان اینکه قاچاق کالا ضربه مستقیم به اقتصاد کشور می‌‌‌زند و زمینه رکود و بیکاری جوانان را فراهم می‌کند ، ابراز داشت : یکی از اولویت‌های اصلی پلیس راه‌‌آهن در سال جاری مبارزه با قاچاق کالا و ارز از طریق خطوط ریلی کشور است .




    مطالب مرتبط

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    |

    نظرات کاربران